Tuż po pojawieniu się plakatu na oficjalnym fanpage'u miasta, internauci zaczęli ostro komentować tą sytuację. Zarzucają miastu, że bez zgody wykorzystano wizerunek aktora i posłużono się przeróbką plakatu.
- Rozumiem, że Rybnicki UM ma licencje zarówno do użycia projektu plakatu, zdjęcia, jak i fonta, jak i logo 007. - jesli ma to gratuluję talentów negocjacyjnych jeśli udało się pozyskać prawa do szczytnej sprawy, jeśli nie ma to szykujcie miliony na proces - pisze Marcin.
- Witam , ile kosztowało nas mieszkańców wykupienie licencji do używania tego baneru ? Chyba że UM Rybnik jest sponsorem najnowszego 007 i ma prawa do tych materiałów - pyta Sławomir.
- Ładne. Tak z ciekawości. Ile miasto wydało na użycie wizerunku aktora i loga filmu Nie zakładam, że zrobiono to nielegalnie - pyta Tomek.
Padło wiele komentarzy, dlatego też miasto postanowiło odnieść się do całej sytuacji.
- Wczorajsze wyniki jakości powietrza zainspirowały jednego z mieszkańców do stworzenia mema w przeddzień premiery filmu o Bondzie. Postanowiliśmy, za zgodą autora, który chce pozostać anonimowy udostępnić go, ponieważ uważamy, że trafia idealnie w czas. Z jednej strony mamy premierę długo wyczekiwanego filmu, a z drugiej strony mieszkańców, którzy wyczekują czystego powietrza - czytamy w komentarzu zamieszczonym przez miasto.
Czy to zwalnia jednak miasto od uzyskania pozwolenia na wykorzystanie wizerunku?
Komentarze