post image
Foto wizualizacja wodzisławskiej galerii. Tak ma wyglądać wodzisławska galeria, która powstanie w miejsce obecnego dworca PKS


Mieszkańcy są bardzo zadowoleni z tej koncepcji, zwłaszcza że autobusy wciąż będą odjeżdżać z tego miejsca. – Galeria to świetny pomysł, czegoś takiego tutaj brakowało. Kolejny market, który wyparłby dworzec PKS-u, byłby nieporozumieniem – mówi Iwona Cieciura z Wodzisławia.
Dworzec PKS sprzedano półtora roku temu. Wstępnie miał tam zostać wybudowany sklep wielkopowierzchniowy, a przystanek autobusowy miał się znaleźć na krańcu dotychczasowej zajezdni, tuż przy parku miejskim. Pojawiła się też koncepcja wybudowania tu stacji benzynowej. Żadna z tych propozycji nie przypadła do gustu ówczesnym włodarzom Wodzisławia. Próbowali je zablokować, nie zezwalając na zmianę ul. Targowej w drogę dwukierunkową. Kolejnym warunkiem, jaki postawiły inwestorowi, było wybudowanie ronda na skrzyżowaniu ul. Witosa z Targową. Na to z kolei nie zgodził się inwestor. Dopiero obecna koncepcja galerii handlowej w koegzystencji z dworcem PKS zyskała akceptację. Znajdą w niej miejsce kupcy handlujący w dotychczasowym budynku dworca PKS, a także banki, poczta, operatorzy telefonii komórkowej i poczekalnia dla podróżnych.
Problemy może stanowić komunikacja w tym rejonie. Jeśli ulica Targowa stanie się dwukierunkową i z ul. Witosa będzie możliwy w nią skręt, mogą pojawić się tu zatory. Decyzja o ich rozwiązaniu leży w gestii Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Urzędnicy dość sceptycznie podchodzą do tego pomysłu. – Nie popieram rozwiązania, które łączy lewoskręt i jazdę na wprost z jednego pasa. To mocno kolizyjny pomysł, moim zdaniem niedopuszczalny. Ponadto na tej ulicy dominuje ruch pieszych i należy zadbać, by przede wszystkim oni byli bezpieczni – mówi Arkadiusz Łuszczak, naczelnik wydziału komunikacji i transportu wodzisławskiego starostwa. – Dojazd do galerii winien zostać zaprojektowany w okolicach dotychczasowego wjazdu na teren dworca – podpowiada.

Komentarze

Dodaj Komentarz