Monika Adamczyk z Rybnika Niewiadomia odebrała już pluszaka z promocji
Monika Adamczyk z Rybnika Niewiadomia odebrała już pluszaka z promocji

Mimo to rybnickie hipermarkety nie zasypiają gruszek w popiele, kusząc różnymi odmianami świątecznych promocji.
Np. Tesco stawia na sport i fitness. Sprzęt i akcesoria do jego uprawiania mają być antidotum zarówno na przedświąteczne stresy, jak i na zbędne kilogramy po świętach. Wśród propozycji na prezenty znalazły się m.in. łyżwy do jazdy figurowej, rower magnetyczny i mata do jogi (ta ostatnia w cenie 29 zł). W oficjalnym komunikacie Michał Kubajek, przedstawiciel centrali, tłumaczy strategię firmy w sposób następujący: klienci Tesco zwracają coraz większą uwagę na styl życia, dietę i aktywność fizyczną, dlatego z roku na rok poszerzamy świąteczną ofertę sprzętu sportowego. Sieć nie poprzestaje zresztą na propagowaniu aktywnego trybu życia. Z właściwą sobie pewnością siebie ogłasza w materiałach promocyjnych, że prezenty świąteczne jak książki, bielizna czy kosmetyki odchodzą powoli do lamusa.

Gwiazdkowi pesymiści
I co wobec takiej deklaracji mają zrobić ci, którzy już kupili bliskim książki czy bieliznę? Tesco ma na to radę: każdy mężczyzna ucieszy się z ławeczki pod sztangę i hantli, a kobieta z piłki do ćwiczeń. Jakoś jednak trudno uwierzyć, by każdy pan z dnia na dzień stał się wielbicielem wyciskania ciężarów na ławeczce, a każda kobieta zwolenniczką kręcenia piruetów na lodzie i gry w hokeja. Jednym słowem, Tesco stawia na specyficzną grupę odbiorców. To, jak się zdaje, gwiazdkowi pesymiści, którzy już na zapas są gotowi myśleć o walce z nadwagą i innymi skutkami świątecznego obżarstwa, jak sieć zgrabnie określa świąteczne biesiadowanie.
Inaczej w temacie promocji prezentuje się Real. Jego strategię można określić mianem: dla każdego coś miłego. Rzeczniczka sieci Agnieszka Lukiewicz-Stachera w specjalnym komunikacie zwraca uwagę na dłuższe godziny otwarcia, do godz. 23, jednocześnie z niekłamanym żalem informuje, że w Wigilię Real jest czynny jedynie do 14. Specjalnie na święta przygotowano girlandy, dzwoneczki i ponoć oryginalne bombki. Jokerem mają być zabawki. Charakterystyczne logo z misiem na produkcie informuje rodziców o szczególnie atrakcyjnych cenach prezentów dla pociech. Pragnąc zainspirować niezdecydowanych, sieć podpowiada, że dziewczynki najbardziej ucieszą się z chodzących i mówiących lalek, kuchenek i pralek.

Morze okazji
Chłopcom podobno najlepiej kupować zdalnie sterowane bolidy, jeepy i tory wyścigowe. Przebrnięcie przez morze tego typu okazji może okazać się trudne. Stąd pomyślano o wydawnictwach ze specjalnymi ofertami, które zawierają nawet przepisy kulinarne. Real realizuje program bonów towarowych, które mogą wykupić i osoby indywidualne, i firmy. Całości dopełniają kosze upominkowe, które w grudniu można nabyć w świątecznej kolorystyce. Słowem, sieć działa kompleksowo. W koszu dostajemy pełen zestaw słodyczy, a w reklamowej gazetce przepis na piernik. Pytanie, czy to rzeczywiście sprzyja magii świąt.
Trzeci z rybnickich hipermarketów, Carrefour, stawia na dobrą informację. Coś dla siebie znajdą tu osoby, które uwielbiają przeglądać gazetki zawierające wszystko o promocyjnej ofercie. Na święta przygotowano ich aż cztery. Pierwszy to „Świat Zabawek”, który ma aż 49 stron! „Święta ze Smakiem” to propozycja dla lubiących rozkosze stołu, a na kartach „Multimedialnych Świąt” jest wszystko o wyglądzie i cenach najnowszych zdobyczy techniki. Główny katalog ma tytuł „Pod Choinką”. Znajdziemy tam cały wachlarz pomysłów na paczki dla najbliższych. Komplety pościeli, zdobionej wizerunkami bajkowych bohaterów, mieszają się z męskimi krawatami, a sprzęt kuchenny konkuruje z zestawami do golenia.

Pluszak dla wytrwałych
Carrefour ma też radę dla tych, którzy na samą myśl o wybieraniu prezentów z takiej liczby propozycji dostają bólu głowy. To czeki o nominałach od 100 do 5 zł. Jak zapewnia ich wydawca: niezależnie od wieku i upodobań, z czekami Carrefour zawsze trafisz w gust obdarowanego. Pomysł w założeniach dobry, bo pozwala uniknąć nietrafionych prezentów. Pytanie tylko, czy kawałek papieru np. na talerzu pod choinką może godnie zastąpić kolorową paczkę przewiązaną kokardką? Dla wytrwałych sieć przygotowała i inną niespodziankę: kto zrobi zakupy za 1000 zł (niekoniecznie jednorazowo), dostanie psa pluszaka. I tym pluszowym akcentem kończymy subiektywny przegląd promocji w największych rybnickich sklepach.

Komentarze

Dodaj komentarz