Dzisiaj nie piję


20 proc. mieszkańców aglomeracji górnośląskiej jest zagrożonych alkoholizmem. Jeden punkt sprzedaży alkoholu przypada tu na 207 mieszkańców. Kampania ks. Piotra Brząkalika, archidiecezjalnego duszpasterza trzeźwościowego z parafii św. Józefa w Chorzowie, adresowana jest przede wszystkim do ludzi młodych. Promuje spędzanie wolnego czasu bez alkoholu. Pierwszej kampanii towarzyszyło hasło „Nie piję”, pod którym podpisali się kompozytor Wojciech Kilar, językoznawca prof. Jan Miodek i rektor Uniwersytetu Śląskiego prof. Tadeusz Sławek. Drugiej przyświecała parafraza Kartezjusza: „Myślę, więc nie piję”, trzeciej hasło „Mogę, ale nie chcę”. Obydwie kampanie zachęcają do trzeźwości i abstynencji jako normalnego stylu życia.W lipcu i sierpniu w największych miastach Śląska, w tym także i w Rybniku, pojawią się kolorowe billboardy i plakaty o antyalkoholowej wymowie. Ich autorem jest znakomity plakacista Roman Kalarus, który projektuje je bezpłatnie.W tym roku kampanii towarzyszy film reklamowy autorstwa mima Ireneusza Krosnego i Adama Sikory.W organizację akcji jak co roku włączyły się samorządy śląskich gmin i związki komunalne. Rybnik przeznaczył na nią 5 tys. złotych. Statuetkę przedstawiającą odwrócony do góry dnem kieliszek, wręczaną darczyńcom akcji w Teatrze Śląskim, odebrał skarbnik Rybnika Bogusław Paszenda.

Komentarze

Dodaj komentarz