20 proc. mieszkańców aglomeracji górnośląskiej jest zagrożonych alkoholizmem. Jeden punkt sprzedaży alkoholu przypada tu na 207 mieszkańców. Kampania ks. Piotra Brząkalika, archidiecezjalnego duszpasterza trzeźwościowego z parafii św. Józefa w Chorzowie, adresowana jest przede wszystkim do ludzi młodych. Promuje spędzanie wolnego czasu bez alkoholu. Pierwszej kampanii towarzyszyło hasło „Nie piję”, pod którym podpisali się kompozytor Wojciech Kilar, językoznawca prof. Jan Miodek i rektor Uniwersytetu Śląskiego prof. Tadeusz Sławek. Drugiej przyświecała parafraza Kartezjusza: „Myślę, więc nie piję”, trzeciej hasło „Mogę, ale nie chcę”. Obydwie kampanie zachęcają do trzeźwości i abstynencji jako normalnego stylu życia.W lipcu i sierpniu w największych miastach Śląska, w tym także i w Rybniku, pojawią się kolorowe billboardy i plakaty o antyalkoholowej wymowie. Ich autorem jest znakomity plakacista Roman Kalarus, który projektuje je bezpłatnie.W tym roku kampanii towarzyszy film reklamowy autorstwa mima Ireneusza Krosnego i Adama Sikory.W organizację akcji jak co roku włączyły się samorządy śląskich gmin i związki komunalne. Rybnik przeznaczył na nią 5 tys. złotych. Statuetkę przedstawiającą odwrócony do góry dnem kieliszek, wręczaną darczyńcom akcji w Teatrze Śląskim, odebrał skarbnik Rybnika Bogusław Paszenda.
20 proc. mieszkańców aglomeracji górnośląskiej jest zagrożonych alkoholizmem. Jeden punkt sprzedaży alkoholu przypada tu na 207 mieszkańców. Kampania ks. Piotra Brząkalika, archidiecezjalnego duszpasterza trzeźwościowego z parafii św. Józefa w Chorzowie, adresowana jest przede wszystkim do ludzi młodych. Promuje spędzanie wolnego czasu bez alkoholu. Pierwszej kampanii towarzyszyło hasło „Nie piję”, pod którym podpisali się kompozytor Wojciech Kilar, językoznawca prof. Jan Miodek i rektor Uniwersytetu Śląskiego prof. Tadeusz Sławek. Drugiej przyświecała parafraza Kartezjusza: „Myślę, więc nie piję”, trzeciej hasło „Mogę, ale nie chcę”. Obydwie kampanie zachęcają do trzeźwości i abstynencji jako normalnego stylu życia.W lipcu i sierpniu w największych miastach Śląska, w tym także i w Rybniku, pojawią się kolorowe billboardy i plakaty o antyalkoholowej wymowie. Ich autorem jest znakomity plakacista Roman Kalarus, który projektuje je bezpłatnie.W tym roku kampanii towarzyszy film reklamowy autorstwa mima Ireneusza Krosnego i Adama Sikory.W organizację akcji jak co roku włączyły się samorządy śląskich gmin i związki komunalne. Rybnik przeznaczył na nią 5 tys. złotych. Statuetkę przedstawiającą odwrócony do góry dnem kieliszek, wręczaną darczyńcom akcji w Teatrze Śląskim, odebrał skarbnik Rybnika Bogusław Paszenda.
Komentarze