post image
Z miast naszego regionu najlepiej wypadł Racibórz, zajmując 15 miejsce / http://www.rowerowastolicapolski.pl/


Ireneusz Stajer

Wszystko jasne. Przechodni puchar Rowerowej Stolicy Polski zostaje w Nowej Soli. Drugie miejsce dla Białej Podlaski, trzecie zajęło Gniezno. Rowerzyści w całym kraju wykręcili ponad 3,6 mln kilometrów. To tylko jeden z rekordów zabawy, którą organizuje miasto Bydgoszcz.

Jak wypadły w stawce 44 miast nasze trzy rodzynki? Najwyżej uplasował się na 15. miejscu Racibórz. Cztery „oczka” niżej znalazły się Żory, a do dopiero 32 było Jastrzębie. Wszystkie trzy miasta rozbudowują w ostatnim czasie trasy dla cyklistów. Niestety, temu ostatniemu nie pomogła w zdobyciu wyższej lokaty nawet oddany niedawno i hucznie fetowany Żelazny Szlak Rowerowy.

Najwięcej i najbardziej spektakularnych inwestycji w drogi dla jednośladów poczyniono jednak w Rybniku. Można przyjąć z dużym prawdopodobieństwem, że miasto uplasowałoby się w ścisłej czołówce rywalizacji, ale urzędnicy nie zgłosili Rybnika do konkursu. Dlaczego? Czyżby miasto przeoczyło tegoroczne zmagania?

Wiedzieli, ale nie wystartowali

Oczywiście wiedzieliśmy o konkursie, nie zdecydowaliśmy się wziąć w nim  udziału z kilku względów – odpowiada Lucyna Tyl z rybnickiego ratusza. Mówi, że po pierwsze sama aplikacja niestety stwarzała wiele problemów jej użytkownikom, o czym świadczą ogólnodostępne oceny i opinie osób, które zdecydowały się ją zainstalować na urządzeniu.

Ponadto ilość reklam zawartych w aplikacji jest znaczna, co powoduje negatywne odczucia z używania oprogramowania. Biorąc pod uwagę ilość negatywnych ocen i opinii w sklepie Play, która wskazuje na niedoskonałości aplikacji, a jednocześnie wpływa na jej odbiór u użytkowników tego typu aktywności nie zdecydowaliśmy się wziąć udziału w zabawie – tłumaczy urzędniczka.

Rekord za rekordem

Jakoś inne samorządy nie miały z tym problemu, stąd rekordowa ilość uczestników. - Jako organizatorzy tej akcji, chcemy podkreślić pozytywną ideę tego projektu. W Rowerowej Stolicy Polski nie chodzi tylko o rywalizowanie pomiędzy miastami o  liczbę przejechanych kilometrów, ale o integrowanie różnych środowisk. Cieszy fakt organizowania wielu wydarzeń towarzyszących, zakładania wspólnych grup, które napędzają się w działaniu – powiedział Łukasz Krupa, dyrektor biura promocji Urzędu Miasta Bydgoszczy.

W zabawie aktywny udział wzięło blisko 16 tys. użytkowników, którzy odbyli ponad 200 tysięcy treningów. Kilometry były kręcone do ostatnich minut, ostatecznie cała Polska wykręciła ponad 3,6 mln km. Dzięki zabawie udało się ograniczyć ślad smogowy o 134 tony! Kolejna edycja zabawy już w przyszłym roku, ale aplikacja działa przez cały rok i zachęca do 18 różnych aktywności.

Komentarze

Dodaj Komentarz