facebook.com/MatusiakGrzegorz
facebook.com/MatusiakGrzegorz

- W odległości 5 km od centrum Jastrzębia powstanie dworzec Jastrzębie-Zdrój – Mszana, czyli ostatni po polskiej stronie port przesiadkowy na międzynarodowej trasie Kolei Dużych Prędkości. Centrum miasta będzie z nim łączyć specjalna linia kolejowa. Dzięki temu rozwiązaniu, Ślaskie Koleje Regionalne utworzą szybkie połączenie z Katowicami. W ten sposób mieszkańcy nie tylko zyskają dostęp do pociągów międzynarodowych, ale także szybkie kolejowe połączenie centrum miasta ze stolicą  województwa – oświadczył po środowym spotkaniu konsultacyjnym jego inicjator, poseł Grzegorz Matusiak.

- Mamy więc przełom w sprawie lokalizacji dworca i przebiegu trasy Kolei Dużych Prędkości w Jastrzębiu-Zdroju. Kwestia ta dotyczy także innych gmin regionu, a przede wszystkim Mszany, Godowa i Świerklan. Kolejna tura rozmów, do której zaprosiłem przedstawicieli CPK, JSW oraz lokalnych samorządów zakończyła się konkretnymi ustaleniami – dodał poseł Matusiak.


Najważniejszym elementem rozmów były konsultacje z Jastrzębską Spółka Węglową, reprezentowaną podczas spotkania przez Artura Dyczko, wiceprezesa JSW. Trasa KDP musi być tak wytyczona, by nie tylko omijać szkody górnicze, ale także nie blokować dostępu JSW do nowych złóż, szczególnie dla powstającej nowej kopalni w Jastrzębiu - Bziu. 
To kolejne spotkanie przygotowane przez jastrzębskiego posła, którego celem są jak najszersze konsultacje społeczne, dotyczące przebiegu przez region trasy Kolei Dużych Prędkości.

- Efektywne spotkanie to takie, w którym reprezentowane są opinie wielu stron, dlatego do  rozmów - oprócz przedstawicieli JSW - zaprosiłem także, reprezentującego inwestora, Rafała Garpiela-pełnomocnika zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego,  przedstawicieli samorządów – Romana Foksowicza wiceprezydenta Jastrzębia-Zdroju, Tadeusza Sławika przew. Komisji Polityki Gospodarczej oraz radnych Powiatu Wodzisławskiego, Izabelę Tomiczek z Godowa i Mirosława Andreczko z Mszany –  powiedział poseł Grzegorz Matusiak.


Jastrzębski parlamentarzysta zapowiada organizację kolejnych spotkań, bo nadal wiele szczegółowych kwestii wymaga dalszych konsultacji i uzgodnień.  
-Podczas spotkania przedstawiciele CPK podali  już pierwszy termin odjazdu pociągu szybkich kolei ze stacji Jastrzębie-Zdrój – Mszana. Ta data, to 2029 rok. Czasu na konsultacje mamy więc coraz mniej, a nie wyobrażam sobie, by kwestia uzgodnień przebiegu trasy przekreśliła szanse naszego regionu na międzynarodowy dworzec kolejowy –
podsumował Grzegorz Matusiak. 

Komentarze

Dodaj komentarz