Koleje Śląskie Z Katowic do Wisły Głębce dojedziemy szybciej, w około 1 godzinę 40 min, czyli o ponad pół godziny prędzej niż dotychczas
Koleje Śląskie Z Katowic do Wisły Głębce dojedziemy szybciej, w około 1 godzinę 40 min, czyli o ponad pół godziny prędzej niż dotychczas

Od 13 grudnia skróci się czas dojazdu z Katowic do Wisły Głębce o około 10 min. Pasażerowie skorzystają też z nowego przystanku Skoczów Bajerki, co wpłynie na zwiększenie dostępności do kolei. Nowe perony na stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze czekają już na przyjęcie podróżnych. 

Pociągi między Chybiem a Skoczowem pojadą po nowych torach. Kończą się odbiory techniczne na szlaku Pierściec – Skoczów i w stacji Skoczów oraz  przebudowa sieci trakcyjnej na odcinku Pierściec – Skoczów. 

- Składy będą kursowały do Wisły Głębce do marca przyszłego roku. W kolejnym etapie będą kontynuowane prace na odcinku między Skoczowem a Wisłą Głębce. Od Goleszowa do Cieszyna i w stacji Cieszyn prace cały czas będą trwały – informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Wykonawca przebudował obiekty na odcinku Bronów – Skoczów. Zakres robót objął m.in. most na Wiśle w Skoczowie. Między Bronowem a Skoczowem położono 14 km nowych torów. Wymieniono rozjazdy w Bieniowcu oraz na stacjach Pierściec i Skoczów.

Prace postępują na linii Goleszów – Cieszyn oraz w stacji Cieszyn. Usunięto już stare tory i elementy sieci trakcyjnej. Przebudowywane są przystanki i obiekty inżynieryjne. W grudniu podróżni skorzystają z nowego peronu na stacji Cieszyn. 

Budowane jest lokalne centrum sterowania w Skoczowie. To miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez nowoczesne systemy komputerowe, będą obsługiwać stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko. Nowoczesne urządzenia zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże oraz przewóz ładunków.  

- Efektem inwestycji będzie poprawa kolejowego połączenia południa Polski z Beskidem Śląskim. Po zakończeniu wszystkich prac - z Katowic do Wisły Głębce dojedziemy szybciej, w około 1 godzinę 40 min, czyli o ponad pół godziny szybciej niż dotychczas. Składy pasażerskie przyspieszą, będzie mogło kursować więcej pociągów – podkreśla Głowacka.

Przebudowa obejmie 23 perony. Wszystkie będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W ramach projektu zostaną wymienione prawie 52 km torów oraz sieć trakcyjna. Nowe rozjazdy oraz urządzenia zwiększą przepustowość linii. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 80 przejazdach kolejowo-drogowych i przejściach dla pieszych.

Zakończenie wszystkich prac planowane jest w grudniu przyszłego roku. Wartość inwestycji to prawie 460 mln złotych, z czego 85% pochodzi z RPO województwa śląskiego. Przebudowa sieci trakcyjnej na szlakach pomiędzy stacjami na odcinku Bronów – Wisła Głębce zostanie sfinansowana ze środków budżetowych.
 

Komentarze

Dodaj komentarz