Chodzi o nowy, nisko lub bezemisyjny tabor dla Bezpłatnej Komunikacji Miejskiej, z powodzeniem funkcjonującej w Żorach od 1 maja 2014 roku.
- Uczestnik konsultacji przeprowadzonych przez wydział strategii miasta przedstawił propozycje polegające na optymalizacji funkcjonowania Bezpłatnej Komunikacji Miejskiej pod kątem lepszej przepustowości. Wskazał też pomysły związane z uzupełnieniem taboru o autobusy niskoemisyjne (spełniające normy emisji spalin EURO 6) bądź zeroemisyjne (elektryczne) klasy MEGA – informuje biuro promocji, kultury i sportu urzędu miasta.
Po analizie stwierdzono, iż uwagi merytorycznie odnoszą się do treści konsultowanego dokumentu. Zostaną więc uwzględnione w strategii elektromobilności.
Dokument dofinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu GEPARD II – transport niskoemisyjny - Część 2) Strategia rozwoju elektromobilności.
Komentarze