post image
Dominik Gajda / Archiwum.

O budowie nowego odcinka autostrady A4, który pozwoliłby odciążyć trasę między Gliwicami, a Mysłowicami mówiło się już co najmniej od kilku lat. Jak podaje Gazeta Wyborcza, w 2019 roku marszałek województwa śląskiego zlecił opracowanie koncepcji katowickiej firmie Inkom. Ma to związek z aktualizacją istniejącej Strategii Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskiego.

W założeniu, nowa autostrada ma połączyć Gliwice z Mysłowicami, by w ten sposób odciążyć ruch tranzytowy na istniejącej autostradzie A4. Odcinek A4 bis miałby stać się obwodnicą metropolii. 

Obecnie zrealizowano opracowanie eksperckie, które sporządzono w celu zmiany Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Śląskiego 2020+. W ostatnich tygodniach temat ponownie wrócił na tapetę, także samorządów.

- Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego przygotowuje się do opracowania nowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Śląskiego 2020+. Poszukuje optymalnego przebiegu nowej autostrady, zwanej A4 bis. Zamówiona przez niego koncepcja zakłada 4 warianty jej przebiegu. Trzy z nich biegną przez Gminę Wyry - informuje Marek Gołosz, radny gminy Wyry, w powiecie mikołowskim.

Jedna autostrada kilka wariantów. 

Koncepcja nowej autostrady zakłada cztery warianty jej przebiegów i wstępną lokalizację węzłów drogowych. Trasa miałaby przebiegać m.in. przez Gliwice, Knurów, Gierałtowice, Orzesze, Czerwionkę-Leszczyny, Ornontowice i dalej w kierunku Łazisk Górnych. Sprawą zainteresowały się już lokalne samorządy.

- Wobec pojawiających się informacji dotyczących koncepcji planowanego przebiegu wariantów autostrady A4-bis, jak również w związku z przystąpieniem do sporządzenia “Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Ornontowice” Urząd Gminy Ornontowice zwrócił się z prośbą do Urzędu Marszałkowskiego o udzielenie szczegółowych informacji na temat przedmiotowego opracowania. Po uzyskaniu odpowiedzi oraz w przypadku powzięcia nowych, konkretnych informacji w przedmiotowym temacie będziemy na bieżąco informowali zainteresowanych mieszkańców - informuje Urząd Gminy Ornontowice.

W rozmowie z Przeglądem Lokalnym, prezydent Knurowa Adam Rams zaznaczył, że natężenie ruchu na drogach regionu jest ogromne, dlatego rozwiązanie tego problemu wydaje się być koniecznością.

Zobaczcie poniższą mapę, na której oznaczono cztery warianty przebiegu nowej trasy.

Kliknij aby powiększyć mapę.

Źródło: Materiał Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego / opracowanie firmy Inkom.

 

źródło: GW, Przegląd Lokalny, Inkom.

Komentarze

  • Bartłomiej Głupi pomysłIdiotyzm. Śląsk jest już wystarczająco poprzecinany drogami. Zamiast rozdzierania terenów zaludnionych przez kolejną autostradę należałoby się zastanowić, dlaczego natężenie ruchu jest tak duże i podjąć zdecydowane kroki wspierające transport publiczny (kolej metropolitalna, zjednoczenie organizatorów zbiorkomu w ziemi rybnickiej, budowa drugiego toru między Katowicami a Rybnikiem itd.).
  • maniek Będzie nowa autostrada w regioniePodoba mi się wariant fioletowy na odcinku Gliwice-Rybnik, dalej widziałbym kierunek Żory północ (spiąć z A1 81) dalej, międz Tychami Pszczyną, Oświęcom północ. Ta lokalizacja mogła by sciągnąć inwestorów będzie to ważne po zamknięciu kopalń.
  • voip Pszczyna-RacibórzLepiej wykorzystać potencjał drogi Pszczyna-Racibórz. Ukończyć ją a końce nawiązać do A4 i już mamy nowy bypass

Dodaj Komentarz

Twoj adres e-mail nie będzie opublikowany.