ZTM Metropolia / Facebook.com
ZTM Metropolia / Facebook.com

Już w kwietniu bieżącego roku, zostaną uruchomione pierwsze metrolinie autobusowe, które będą przebiegały pomiędzy największymi miastami metropolii. Trasy przyspieszonych autobusów będą przebiegały głównymi drogami, dzięki czemu mają stać się alternatywą dla jazdy samochodem. To jedynie wstęp do szerszych działań, związanych z rozbudową infrastruktury kolejowej w regionie.

Utworzenie lini metropolitalnych podzielono na dwa etapy. W pierwszej kolejności uruchomione zostaną linie autobusowe M1-M26, które będa obsługiwać korytarze między dużymi miastami rdzenia GZM oraz gminami ościennymi. Będzie tu występowała wysoka częstotliwość kursowania oraz minimalizacja liczby przystanków na trasie. W kwietniu, uruchomione zostaną pierwsze metrolinie:

  • M1 - Katowice - Ruda Śląska - Gliwice,
  • M2 - Katowice - Dąbrowa Górnicza,
  • M3 - Katowice - Bytom - Tarnowskie Góry,
  • M4 - Sosnowiec - Katowice,
  • M18 - Gliwice - Gierałtowice - Tychy,
  • M24 - Katowice - Ruda Śląska - Zabrze,
  • AP - Katowice - Ożarowice.

W późniejszym etapie uruchomione zostaną linie uzupełniające, oznaczone jako M100-M108. Najprawdopodobniej nastąpi to do końca roku. Pojawią się następujące połączenia:

  • M100 - Gliwice - Sośnicowice,
  • M102 - Tarnowskie Góry - Bytom,
  • M103 - Bobrowniki - Dąbrowa Górnicza,
  • M104 - Pilchowice - Gliwice,
  • M105 - Knurów - Gliwice - Pyskowice,
  • M106 - Rudziniec - Gliwice,
  • M107 - Pyskowice - Zbrosławice - Tarnowskie Góry,
  • M108 - Imielin - Tychy.

Kliknij aby powiększyć.

Docelowo, po uruchomieniu wszystkich metrolinii, w dzień roboczy w metropolii będzie o 2100 kursów więcej. Metrobusy będzie obsługiwał nowoczesny, najczęściej większy niż dziś tabor.

Całość prezentacji do obejrzenia tutaj. 

 

Zobacz także na Facebook'u:

Komentarze

Dodaj komentarz