Hanna Piórecka-Nowak / UGiM Czerwionka-Leszczyny.
Hanna Piórecka-Nowak / UGiM Czerwionka-Leszczyny.

Pandemia, nauka w domu przed komputerem, brak bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami spowodowały wiele szkód, a na uczniów spadło mnóstwo problemów emocjonalnych. Choć wszyscy są zgodni, że szkoła jest miejscem, w którym przede wszystkim się uczymy, teraz pierwsze dni poświecić trzeba na adaptację do nowych warunków, odbudowanie relacji uczeń-nauczyciel i więzi rówieśniczych.

Ważne, aby powrót do szkoły pozbawiony był stresu. Dlatego uczniowie gminnych placówek oświatowych z Czerwionki-Leszczyn mogą liczyć na wsparcie ze strony swoich nauczycieli.

- Bardzo tęsknimy za uczniami, dlatego proponujemy im powrót na innych zasadach. Zaczniemy dniem integracji - dniem z wychowawcą, bez książek, zeszytów. Dniem, w którym skupimy się na wzajemnych relacjach. Zapomnimy na chwilę o kartkówkach, klasówkach i pracach domowych. Będziemy nadrabiać relacje, które są dla nas priorytetem - podkreśla Iwona Szmelich.

W Szkole Podstawowej nr 8 uczniowie mogą liczyć na „Tydzień ulgi”.

- Wspieramy naszych uczniów w tym trudnym czasie. Zaapelowałem do nauczycieli i poprosiłem o zdrowy rozsądek w zakresie oceniania i nauczania. Ważne, aby uczniowie jak najlepiej odnaleźli się w nowej, szkolnej rzeczywistości. Ze względu na wprowadzony system organizacji pracy szkoły i rotację uczniów, taryfa ulgowa trwać będzie od 17 do 28 maja - wyjaśnia dyrektor SP 8 Aleksander Pyszny. 

Z kolei w Szkole Podstawowej w Bełku, poniedziałek - 17 maja i wtorek - 18 maja ogłoszono dniami bez sprawdzianów, kartkówek oraz zadań domowych.

- Pragniemy w ten sposób wspierać naszych uczniów w przezwyciężeniu stresu, obaw, które im na pewno towarzyszą w tych trudnych dla nas wszystkich czasach pandemii - podkreśla dyrektor SP Bełk Krystyna Janiszewska.

Zgodnie z zapowiedzią rządu nauka hybrydowa ma potrwać do 28 maja. Oznacza to, że od 31 maja wszyscy uczniowie przejdą na nauczanie stacjonarne. 

Źródło: UGiM Czerwionka-Leszczyny.

Komentarze

Dodaj komentarz