www.zory.pl Dzieci były świadkami spektakularnych reakcji i wybuchów, a ponadto same wykonały eksperyment sublimacji suchego lodu
www.zory.pl Dzieci były świadkami spektakularnych reakcji i wybuchów, a ponadto same wykonały eksperyment sublimacji suchego lodu

Dzięki pieniądzom unijnym uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym wzięli udział w warsztatach chemicznych. Spotkanie zrealizowano w ramach projektu „Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Zespołu Szkół Specjalnych im. Matki Teresy z Kalkuty”.

Dzieci były świadkami spektakularnych reakcji i wybuchów, a ponadto same wykonały eksperyment sublimacji suchego lodu! 

– Chcieliśmy umilić uczniom powrót do zajęć stacjonarnych, stąd pomysł na zorganizowanie Dnia Naukowca. Dzieci nie czuły się przytłoczone po tak długiej przerwie. Połączenie nauki z zabawą oraz niesamowitymi wrażeniami sprawia, że łatwiej przyswajają wiedzę – mówi dyrektor Edyta Wesołowska.

Wsparcie Europejskiego Funduszu Społecznego pozwoliło na doposażenie w 2020 roku dwóch nowoczesnych pracowni tematycznych - biologiczno-geograficznej i chemiczno-fizycznej. Wzbogaciły się o niezbędne materiały dydaktyczne, takie jak: mikroskopy, plansze i modele dydaktyczne, odczynniki chemiczne. Zakupiono też stoły demonstracyjne, dygestorium, szafy, stoły i krzesła. 

W pracowniach pojawił się nowy sprzęt komputerowy TIK: projektory, przenośne komputery, urządzenia wielofunkcyjne. Wszystko to kosztowało ok. 115 000,00 zł. 

Ponadto 27 nauczycieli było na szkoleniach i kursach podnoszących ich kompetencje zawodowe - choreoterapii, sensoplastyki, kursie ortoptyki i wielu innych. Piętnastu nauczycieli ukończyło studia doskonalące na kierunku pn. „Terapia i edukacja dzieci i młodzieży z autyzmem w tym zespołem Aspergera oraz dzieci i młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym”.

Całkowita wartość projektu wynosi 530 302,25 zł, w tym dofinansowanie unijne 450 756,91 zł, a z budżetu państwa wyniosła 26 515,11 zł. Projekt potrwa do końca czerwca przyszłego roku.
 

Komentarze

Dodaj komentarz