post image
Materiały prasowe/Testy autobusów

Wymagane jest użycie 23 pojazdów o różnej pojemności. Autobusy mają być fabrycznie nowe, wyposażone między innymi w alkomat zintegrowany z pojazdem, klimatyzację, łączność bezprzewodową oraz udogodnienia dla osób niewidomych i słabowidzących.

- Sukcesywnie zmieniamy oblicze naszego transportu. – mówi Piotr Kuczera, prezydent miasta Rybnika. – Te 23 pojazdy to blisko 30% autobusów, które obecnie jeżdżą po rybnickich drogach. Mam nadzieję, że uda się zakontraktować solidnego operatora, który będzie świadczył usługi na wysokim poziomie dla mieszkańców.

Autobusy nie będą przypisane na stałe do konkretnych tras, natomiast rozpoczynanie i kończenie „dniówek” będzie miało miejsce w centrum miasta. Dzięki temu na etapie składania oferty każdy z przewoźników będzie mógł skalkulować kilometry dojazdowe na potrzeby oferty. Po stronie operatora jest zapewnienie zasilania gazem dla swoich autobusów.

Zwraca uwagę punktacja ofert – minimalnym wymaganiem jest napęd gazowy z rekuperacją, ale premiowane są też pojazdy elektryczne. Ciekawostką jest również wymóg, że autobusy przegubowe w ramach pakietu mają posiadać troje drzwi. Rozległość miasta sprawia, że rośnie znaczenie komfortu, a ten poprawia się poprzez zwiększenie liczby miejsc siedzących. Wśród innych udogodnień dla pasażera jest też informacja o numerze linii na lewej stronie autobusu.

Komentarze

Dodaj Komentarz

Twoj adres e-mail nie będzie opublikowany.