Materiały prasowe.
Materiały prasowe.

To kolejny rok programu „Dobry Start”, jednak w tym roku nastąpiły pewne zmiany. Po pierwsze obsługą i wydaniem decyzji w sprawie świadczenia zajmuje się ZUS, po drugie wnioski należy składać tylko elektronicznie, a po trzecie wypłata świadczenia następuje wyłącznie na rachunek bankowy.

- Jeśli chodzi o elektroniczne składanie wniosku, to do dyspozycji rodziców jest kilka kanałów.  Mogą to zrobić za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS, bankowości elektronicznej w 15 bankach lub portalu Emp@tia. Natomiast opiekunowie faktyczni, prawni uczących się dzieci, czy dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych - takie wnioski mogą składać jedynie za pośrednictwem PUE ZUS - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS. 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Poczta Polska oraz Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego podpisali listy intencyjne, dzięki którym w wybranych placówkach Poczty oraz KRUS możliwe będzie uzyskanie pomocy w złożeniu wniosku o świadczenie 300 plus, gdzie zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS. 

Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 roku. Aby złożyć wniosek za pośrednictwem PUE ZUS, trzeba mieć założony profil na tym portalu. Taki profil można założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracowników ZUS.

Komentarze

Dodaj komentarz