Koleje Śląskie.
Koleje Śląskie.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace, których efektem mają być sprawniejsze i bardziej przewidywalne podróże na linii Rydułtowy – Sumina na trasie pociągów m.in. Rybnik – Racibórz.

Na objętej robotami trasie między Rydułtowami a Suminą pracował specjalny pociąg techniczny (PUN), który wymienił 6,5 km toru. Wysokowydajna maszyna do potokowej wymiany nawierzchni torowej o długości ponad pół kilometra, to „zestaw urządzeń”, m.in. suwnic do transportu starych i nowych podkładów oraz dźwignic, które zabierają stare szyny i układają nowe. PKP zapewnia, że prace z udziałem maszyny wykonywane są szybciej.

Na linii poprawiają się warunki przejazdu składów elektrycznych. Stara sieć trakcyjna została zdemontowana. Zabudowano fundamenty palowe pod nowe słupy trakcyjne. Po ustawieniu konstrukcji zostanie wywieszone ok. 7 km nowej sieci trakcyjnej.

- Będzie też bezpieczniej na 4 przejazdach kolejowo-drogowych między Rydułtowami a Suminą. Dwa przejazdy (przy ul. Sportowej w Suminie oraz przy ul. Pogwizdowskiej w gminie Gaszowice) zyskają dodatkowe zabezpieczenia – sygnalizację świetlną i dźwiękową. Migające czerwone światło będzie dodatkową informacją dla kierowców, że muszą się zatrzymać. Pozostałe przejazdy będą mieć nowe urządzenia – przejazd przy ul. Dworcowej w Suminie nowe rogatki, a przy ul. Kolejowej w Łukowie nową sygnalizację - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Dzięki przeprowadzonym pracom pociągi pasażerskie mają przyspieszyć z 80 do 120 km/h. Składy towarowe będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h. Pociągi sprawniej przewiozą towary.

Prace realizowane są przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe Sp. z o.o. na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w ramach zadania: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 140 Katowice Ligota – Nędza tor nr 1 w km 51,135 – 57,764 wraz z robotami towarzyszącymi”. Wartość prac to prawie 26 mln zł netto ze środków budżetowych. Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2021 roku. 

 

Źródło: Materiały prasowe PKP.

Komentarze