Pixabay
Pixabay

W celu likwidacji awarii wodociągowej z eksploatacji został wyłączony odcinek magistrali zasilającej dwie studnie zakupowe, zasilające odbiorców Wodzisławia Śląskiego: studnia zakupowa Górnicza, studnia zakupowa osiedle Batory. Aby zapewnić ciągłość dostawy wody, służby PWiK przeregulowały sieć wodociągową oraz podwyższyły ciśnienie, zasilając odbiorców wody ze studni zakupowej PKP­ Nowe Miasto.

W rezultacie na większości obszaru zapewniono ciągłość dostawy. Zróżnicowanie wysokościowe terenu nie pozwoliło jednak utrzymać ciśnienia w wyższych partiach. Efektem tego było słabe ciśnienie oraz brak wody na niektórych obszarach miasta. Zwiększony przepływ wody w sieci magistralnej, wynikający z uszkodzenia rury PE 0315 spowodował znaczące pogorszenie jakości wody.

Mieszkańcy zostali poinformowani o awarii, m.in. za pośrednictwem strony internetowej Przedsiębiorstwa oraz wiadomości SMS. Do osób poszkodowanych dowożona była woda butelkowana oraz w kontenerach. Sieć wodociągowa jest nieustannie płukana. Wykonano już przeregulowanie sieci wodociągowej i przywrócono zasilanie ze studni zakupowych: Górnicza i os. Batory.

25 sierpnia podjęto następujące działania: pobór próbek wody do badań laboratoryjnych wraz z GPW na studniach zakupowych; dowóz wody butelkowanej oraz wody w kontenerach mieszkańcom; płukanie sieci wodociągowej w hydrantach, odwodnieniach i studniach wodomierzowych; kontrola zgłoszeń i płukanie indywidualnych przyłączy wodociągowych.

Pogotowie wodociągowe dyżuruje przez całą dobę pod numerem telefonu 32 455 18 40. Klienci, którzy ponieśli straty z powodu dostawy wody o pogorszonej jakości, mogą zgłaszać roszczenia: pisemnie na adres PWiK lub na adres e-mail: poczta@pwik-wodzislaw.pl.

Źródło: UM Wodzisław Śląski

Komentarze

Dodaj komentarz