Część artystów postawiła na własną interpretację znanych utworów poetyckich, inni zaś zdecydowali się na autorskie kompozycje – zarówno w kwestii muzyki, jak i tekstu. Były piosenki m.in. o zmarłym tragicznie przyjacielu, o romantycznej miłości (zaśpiewane w subtelny, delikatny sposób), osobista i głęboka interpretacja wiersza Haliny Poświatowskiej czy Jeremiego Przybory, intrygujące utwory w formie indywidualnej muzyko- i autoterapii, klimaty średniowieczne w stylu „Wiedźmina” i jeszcze kilka innych.
Podczas konkursu mieliśmy okazję wysłuchać głosów takich utalentowanych osób jak:
- Sargis Davtyan
- Anna Kamińska
- Katarzyna Magdziak
- Katarzyna Miednik
- Kamil Olczyk
- Karolina Patla
- Justyna Piesik-Kendra
- Filip Rychcik
- Norbert Stałęga
- Aleksandra Tocka.
Spośród takiego bogactwa talentów i różnorodności w interpretowaniu piosenki artystycznej, niełatwo było wyłonić ostatecznego zwycięzcę. Jury w składzie: Ewa Kornecka, Jacek Glenc, Jacek Wójcicki i Jarosław Wasik podkreśliło, że poziom wszystkich wykonań był niezwykle wysoki, dopracowany, poruszający i wzbudzający wiele emocji.
Pierwszą nagrodę zdobył Sargis Davytyan, drugą - Karolina Patla, zaś trzecią - Kamil Olczyk. Nagrodę dla najlepszego akompaniatora festiwalu otrzymał Bartłomiej Tyburowski. Ostatatecznie zaś jurorzy postawili na wokalistkę o zjawiskowej, głębokiej barwie głosu i dużej wrażliwości artystycznej - Aleksandrę Tocką i to jej przyznano nagrodę główną - Grand Prix 25. Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenki Artystycznej OFPA 2021.
Zwyciężczyni zachwyciła jury ogromnymi możliwościami wokalnymi oraz umiejętnością właściwego operowania pięknym brzmieniem. Młoda artystka postawiła na własną interpretację wiersza Haliny Poświatowskiej.
- Ma dużą dozę własnej naturalności, nieskażonej profesją - podkreślał juror Jacek Wójcicki.
Poza fantastycznymi występami młodych twórców, publiczność miała okazję wysłuchać niezwykle udanego, pełnego ciepła i humoru koncertu „Żyć się chce” w wykonaniu Alicji MAJEWSKIEJ i Włodzimierza KORCZA z towarzyszeniem Warsaw String Quartet.
Komentarze