post image
fot. pexels.com

Znalazienie czasu dla siebie w czasie codziennej gonitwy to nie lada wyzwanie. Warto jednak poświęcić temu choć krótką chwilę, aby nie nabawić się poważniejszych dolegliwości ze strony układu pokarmowego, a także po to, aby po prostu - po prostu sobie samopoczucie.

1. Wygląd. O tym chyba nie trzeba pisać, szczególnie paniom, ale zdarzają się jednostki, które zaniedbują codzienną pielęgnację, zapominają o wieczornym myciu zębów (a potem drżą przed kolejną wizytą u dentysty...). Dbałość o wygląd to zatem dbanie o cało ciało - o jego higienę, właściwą pielęgnację, rozpieszczania ciała olejkami (przy większej ilości czasu), a oprócz tego dbanie o wizerunek zewnętrzny, np. makijaż (nie jest obowiązkowy i dla każdego, ale niektórym poprawia humor), ciekawa fryzura (potrafi dodać człowiekowi pewności siebie i lepszego samopoczucia), styl - to już kwestia indywiualna - są osoby, które lubią ubierać się na sportowo, luźno, są zaś takie, które nie wyjdą z domu bez odpowiedniego, często kilkugodzinnego przygotowania. Ważne jednak, by te wszystkie zabiegi wpływały pozytywnie na nasze samopoczucie i nas relaksowały, a nie sprawiały, że wykonujemy je rutynowo i poczucia obowiązku. Warto wiedzieć, że to wszystko wpływa bardzo korzystnie na nasz stan psychiczny i pozwala nam się zrelaksować, np. podczas kąpieli z olejkami eterycznymi przy świecach. 

2. Czas na odpoczynek. Czas na odpoczynek to nie tylko ewentualne wolne weekeny czy uroply, ale również chwila w ciągu dnia, podczas której nikt nam nie przeszkadza i możemy wówczas np. spacerować, medytować, słuchać muzyki, czytać ulubioną książkę, uprawiać sport, zdrzemknąć się - zrobić cokolwiek w ciągu dnia, co daje nam poczucie relaksu i pozwala nam choć w minimalnym stopniu odpocząć od problemów dnia codziennego.

3. Właściwe odżywianie. Temat powtarzany rzeczywiście do znudzenia, ale niestety wciąż ingnorowany przez wielu z nas. Niewłaściwa dieta, zbyt dużo cukru, soli, fast-foodów, słodyczy i innych używek naprawę w żaden sposób nie poprawi naszego samopoczucia. Znajdź chociaż pół godziny w ciągu dnia, w czasie której będziesz mieć możliwość wypicia w spokoju ulubionego napoju i po prostu cieszenia się ciszą i oderwaniem od wszelkich codziennych aktywności. Ważne jest również, aby posiłku spożywać w spokoju, ciszy i powoli - to naprawdę niezwykle istotne dla naszego zdrowia oraz samopoczucia!

4. Uzależniająca technologia. Współcześnie technologia zawładnęła światem i musimy ostrożnie podchodzić do jej używania, aby nie przesadzić. Długotrwałe wpatrywanie się w ekran laptopa, telewizora czy smartfona źle wpływa na mózg, uzależnia, niszczy wzrok i zamiast relaksować - bardziej nas rozdrażnia. Dobrze jest co  jakieś 15 min. robić sobie przerwty od ekranów i patrzeć w piękną przestrzeń przed naszym wzrokiem. Pozwólmy sobie na choćby taką krótką chwilę odpoczynku.

5. Sen. A właściwie jego odpowiednia dawka. Wciąż większość z nas śpi zdecydowanie za mało, przez co w ciągu dnia odczuwamy zmęczenie, stany depresyjne,znużenie, mamy problemy z koncentracją itp. Sen to nasz największy sprzymierzeniec! Powinien on być najważniejszym prezentem, jakim zdecydujemy siebie odbdarować. Postarajmy się wysypiać minimun 7-8 h dziennie, z a pewnością zauważymy ogromną różnicę w naszym samopoczuciu w ciągu dnia.

 

Od tej pory staraj się robić jak najwięcej dla siebie! Nie tylko ty, ale również całe twoje otoczenie odczuje twoją pozytywną zmianę!

Komentarze

Dodaj komentarz