Chodzi o dokument pn. studium planistyczno-prognostyczne, który stanowi inwentaryzację istniejących zasobów i określa również zakres inwestycyjny. To po prostu analiza kosztów i możliwości, jakie niesie za sobą realizacja inwestycji.
Opracowanie, które do 15 listopada za kwotę 1,159 890 mln zł miała wykonać firma BBF Sp. z o.o. z Poznania jest warunkiem koniecznym w ubieganiu się o dofinansowanie zadania z programu KOLEJ+, stąd obok przeznaczonego na ten cel 1 mln złotych z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, na pozostałą kwotę złożyli się wszyscy wymienieni powyżej sprzymierzeńcy odtworzenia tego ważnego połączenia kolejowego na południu województwa.
Termin złożenia dokumentów do Ministerstwa Infrastruktury w ramach programu Kolej+, który przewiduje rewitalizację i przywrócenie linii kolejowych w miejscach pożądanych przez samorządy, mija 1 grudnia, a w 2022 r. zostanie ogłoszona lista rankingowa.
Przypomnijmy, że 3 listopada odbyły się konsultacje w formie online, których celem było zebranie opinii, uwag oraz sugestii od mieszkańców partnerów projektu, dotyczących proponowanego trasowania rewitalizowanego połączenia.
(źródło: powiat raciborski)
Komentarze