Od 12 grudnia – od nowego rozkładu jazdy 2021/2022, podróżni skorzystają z nowego połączenia na linii Gliwice – Bytom. Podróż zajmie ok. 20 minut. Będzie kursowało 15 par pociągów w dni robocze oraz 12 par pociągów w weekendy. Na tej trasie poprawi się także transport towarów – to efekt inwestycji Polskich Linii Kolejowych dofinansowanej z funduszy unijnych z POIiŚ. Pociągi towarowe jeżdżą już sprawniej po dwóch nowych torach na odcinku Bytom – Bytom Bobrek – Zabrze Biskupice – Maciejów Północny. Od 12 grudnia pojadą z prędkością do 100 km/h – to trzykrotnie szybciej niż przed modernizacją oraz bezpieczniej i ciszej.
Lepsze połączenia zapewni modernizowana linia Goczałkowice-Zdrój - Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Podróżni skorzystają z drugiego nowego peronu w Zabrzegu, a także z bezpiecznego przejścia pod torami. Pociągi pojadą też po nowym torze i moście nad Wisłą między Goczałkowicami Zdrojem a Czechowicami. Przejazd po zmodernizowanej łącznicy i bez konieczności wjazdu do stacji Czechowice oznacza, że skrócą się czasy przejazdu z Katowic do Skoczowa i z Katowic do Zabrzegu względem stanu z czasu robót.
Szybciej z Raciborza
Dzięki postępowi prac na linii Kędzierzyn-Koźle – Opole, pociągi regionalne z Raciborza i Kędzierzyna-Koźla do Opola, Wrocławia i Zielonej Góry pomiędzy Kędzierzynem-Koźle a Opolem pojadą o ok. 5-10 minut szybciej, a pociągi dalekobieżne jadące z Bielska-Białej do Ustki i Bydgoszczy oraz z Wiednia i Budapesztu do Berlina o ok. 15 minut szybciej.
Pociąg TLK Flisak, od nowego rozkładu jazdy połączy Katowice, Łódź, Płock i Gdynię. Kursy będą możliwe dzięki efektom prac PLK na odcinku linii Sierpc – Szczutowo w woj. mazowieckim.
Komentarze