Materiały prasowe Konsultanci infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta
Materiały prasowe Konsultanci infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta

W ostatnich dniach ZUS otrzymuje od klientów zgłoszenia z informacją, że otrzymali połączenia z numeru infolinii Zakładu, tj. z numeru 22 560 16 00. Taki numer połączenia wyświetla się na telefonie klienta, a podczas rozmowy osoba dzwoniąca łamaną polszczyzną pyta, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE oraz czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu.

- Prosimy nic takiego nie potwierdzać. Przypominam, że konsultanci infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, czy też zmiany numerów telefonów używanych w komunikacji z bankami – przypomina Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS.

Zgodnie ze standardami ZUS w sytuacji kiedy jest konieczność kontaktu pracownika Zakładu z klientem, konsultanci ZUS przedstawiają się, podając swoje imię i nazwisko oraz przekazują informację merytoryczną, zazwyczaj związaną z pytaniem klienta.

- Nasze rozmowy mogą też dotyczyć wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego lub są związane z prowadzoną w ZUS konkretną sprawą klienta. Nie zmieniamy tą drogą numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie  – przestrzega rzeczniczka – Jeszcze raz prosimy klientów o czujność i rozwagę, by nikomu nie udostępniać swoich danych do logowania na PUE ZUS.

Komentarze

Dodaj komentarz