W ubiegłym roku Rybnik testował już ekologiczne autobusy, Fot. K. Kesten
W ubiegłym roku Rybnik testował już ekologiczne autobusy, Fot. K. Kesten

W drugim, zakończonym już naborze NFOŚiGW otrzymał 101 wniosków od organizatorów transportu publicznego z całej Polski, w tym 69 wniosków o dotację. Wartość projektów wstępnie zakwalifikowanych do kolejnego kroku, czyli negocjacji warunków dofinansowania, została oszacowana na kwotę ponad 1,26 mld zł, z czego blisko 1,1 mld zł stanowić będą koszty kwalifikowane.

- Zgodnie z „Polityką Energetyczną Polski do 2040 roku”, począwszy od roku 2025 w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców każdy przetarg musi dotyczyć wyłącznie zero-i niskoemisyjnych środków transportu zbiorowego. To ambitny, ale konieczny cel dla zdrowszego życia w polskich miastach i miasteczkach. Pomagają go realizować kolejne odsłony programu „Zielony Transport Publiczny” – podkreśla Anna Moskwa, minister klimatu i środowiska. 

Zadanie programu „Zielony Transport Publiczny” to przede wszystkim upowszechnianie zeroemisyjnej komunikacji miejskiej w całej Polsce. Wśród samorządów, które przechodzą do fazy negocjacji warunków dofinansowania w drugiej odsłonie programu znalazły się Racibórz, który zawnioskował o 10,2 mln zł oraz Rybnik z wnioskowaną kwotą 49 mln zł. Jak dodaje NFOŚiGW, Rybnik jest jednym z miast, które zadeklarowało chęć zakupu autobusów wodorowych. W ciągu najbliższych lat, autobusy powinny pojawić się już na naszych drogach.

Komentarze

Dodaj komentarz