WCK
WCK

Pierwsze spotkanie odbędzie się 7 maja w Kokoszycach, 28 maja warsztaty odbędą się w Wilchwach, a na Starym Mieście spotkanie odbędzie się 18 czerwca.

Wszystkie warsztaty będą podzielone na dwie części. Pierwsza z nich będzie poświęcona opracowaniu marki lokalnego produktu na podstawie mapy zasobów, biorąc pod uwagę lokalne dziedzictwo, osobowości oraz inne wyróżniki. Uczestnicy wybiorą te elementy, które integrują mieszkańców i z którymi chcą być identyfikowani.

Druga część zadania będzie dotyczyła kulinariów i wykroczy poza tradycyjne, znane, śląskie receptury. Uczestnicy poznają wtedy zasady produkcji kiszonek i ich prozdrowotne właściwości. 20 uczestników z każdej dzielnicy przygotuje dwa rodzaje przetworów. Formuła spotkań będzie otwarta, dzięki czemu każdy będzie mógł się przyglądać i zapisywać przepisy.

Uczestnicy opracują projekt logotypów na etykiety słoików z kiszonkami. Etykieta frontowa będzie zawierała unikalną nazwę lokalnego produktu, hasło i slogan. Na tylnej naklejce znajdą się receptury oraz propozycje zastosowania w kuchni. Wszystkie etykiety zostaną opracowane graficznie i przygotowane do naklejenia. Będą również dostępne do samodzielnego wydruku.

Celem projektu jest integracja i budowanie kapitału społecznego środowisk trzech dzielnic miasta. Będzie on realizowany w ramach przygotowania lokalnych przetworów kiszonkarskich, za którymi kryją się wspólne wartości i elementy integrujące społeczność.

Wodzisławskie Centrum Kultury otrzymało dofinansowanie na realizację projektu ze środków Fundacji Orlen w ramach programu „Moje miejsce na Ziemi”.

Komentarze

Dodaj komentarz