Materiały prasowe Polacy coraz chętniej wypoczywają nad polskim morzem
Materiały prasowe Polacy coraz chętniej wypoczywają nad polskim morzem

Po pierwsze lokalizacja

Przy zakupie apartamentu na wynajem należy zwrócić uwagę przede wszystkim na lokalizację budynku i jego sąsiedztwo. Obecnie najchętniej wybierane są nieduże miejscowości nadmorskie. Co jeszcze?

–  Najlepiej, aby apartament miał widok na morze lub przynajmniej na tereny zielone. Ważna jest też bliskość plaży oraz atrakcyjna okolica np. plac zabaw, ścieżki rowerowe, sklep spożywczy, restauracja. Jeśli uwzględnimy to wszystko na etapie wyboru nieruchomości, rośnie prawdopodobieństwo, że turyści szukający wypoczynku nad Bałtykiem zdecydują się właśnie na naszą ofertę –  mówi Agnieszka Czyrpak, agentka nieruchomości z biura RE/MAX Invest.

Metraż ma znaczenie

O przyszłych zyskach z wynajmu decyduje również wielkość apartamentu. Atrakcyjna powierzchnia to około 38-52 m2. Najpopularniejsze konfiguracje pomieszczeń to salon z aneksem kuchennym, sypialnia i łazienka, a dla większych rodzin kolejna sypialnia dla dzieci.

– Nie warto kupować dużych powierzchni ze względu na koszty utrzymania, a zbyt małych ze względu na słabą atrakcyjność dla wynajmujących. Duży metraż jest korzystny, jeśli apartament ma być przeznaczony dla zamożniejszych klientów. Kwestię wielkości lokalu trzeba dobrze przemyśleć, ponieważ zwykle znacząco wpływa ona na jego cenę. Liczy się także miejsce parkingowe w garażu lub hali garażowej oraz winda jeśli apartament jest na piętrze – podpowiada Agnieszka Czyrpak.

Wyposażenie, które przyciąga wzrok

Wyposażenie i wystrój apartamentu to ważne parametry, które decydują o ilości wynajmów. Z tego względu powinniśmy zainwestować w nowoczesne meble oraz estetyczne wykończenie łazienki. Wiele osób poszukuje na czas wakacji wnętrz, które różnią się standardem od ich własnych mieszkań. Goście docenią również dodatkowy sprzęt AGD (ekspres do kawy, suszarka do prania) podnoszący komfort pobytu.

– Lokal powinien być wizualnie atrakcyjny, ponieważ oferta sprzedaje się zwykle poprzez zdjęcia w Internecie. Proponuję zainwestować w aranżację oraz profesjonalną sesję zdjęciową przed przygotowaniem oferty wynajmu – przekonuje agentka.

Masz już apartament i co dalej?

Zakup apartamentu na wynajem ma zagwarantować konkretne zyski. Kiedy lokal jest gotowy do użytkowania, pora rozejrzeć się za klientami spragnionymi wypoczynku nad morzem. Na tym etapie pojawiają się nowe obowiązki decydujące o skali korzyści. Pierwszy z nich polega na aktywnym sprzedawaniu rezerwacji oraz opiece nad gośćmi w trakcie pobytu. Drugi obowiązek dotyczy tego, jak opiekować się apartamentem, aby jak najdłużej był w dobrym stanie bez konieczności przeprowadzania remontów. Działania te wymagają poświęcenia czasu i środków, co nie jest łatwe, kiedy nieruchomość znajduje się setki kilometrów od miejsca zamieszkania. Rozwiązaniem może być skorzystanie z usług lokalnej firmy zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami. 

Apartamenty w wersji premium

Właściciele apartamentów różnymi sposobami próbują przyciągnąć uwagę gości. Już na etapie wyboru inwestycji powinni wiedzieć, do kogo będą kierować swoją ofertę. Czy będą to klienci ekonomiczni, rodziny z dziećmi czy może osoby szukające luksusu. Jednym z pomysłów na wyróżnienie swojej oferty jest przygotowanie oferty premium. Ma to swoje uzasadnienie. Wielu wczasowiczów traktuje wakacje jako nagrodę za rok ciężkiej pracy i w nowym miejscu chce się poczuć wyjątkowo. Z tego względu są skłonni zapłacić więcej, żeby otrzymać standard, jakiego nie mają na co dzień. 

Kupuj z głową

Aby uniknąć przykrych niespodzianek przy zakupie apartamentu za kilkaset tysięcy złotych, można rozważyć skorzystanie z usług profesjonalnej agencji nieruchomości. Jej doświadczenie przyda się przy wyborze najlepszej oferty.

– Doświadczony agent nieruchomości pomaga zarówno w sprzedaży jak i zakupie nieruchomości. Jest on odpowiedzialny za całość transakcji. Ma orientację w cenach rynkowych i wie, jak dopasować proponowaną ofertę do oczekiwań klienta. Co ważne, potrafi poprowadzić klienta za rękę w tak ważnej inwestycji oraz uchronić go przed pułapkami, wadami prawnymi i innymi ryzykami związanymi z transakcją – mówi ekspertka.


BK

Komentarze

Dodaj komentarz