Materiał partnera
Materiał partnera

Zalety pracy w trybie home office

Podstawową zaletą pracy w trybie home office jest oszczędność czasu i pieniędzy. Pracując z domu, nie musimy bowiem tkwić w korkach i wydawać pieniędzy na dojazd do firmy środkiem transportu publicznego lub samochodem. Kolejnym z plusów biura w domu jest możliwość elastycznego dopasowania godzin, w których się pracuje, do swoich codziennych obowiązków. Dzięki pracy w domu możemy zatem znaleźć czas na wizytę u lekarza, załatwienie spraw urzędowych czy też związanych z różnego rodzaju obowiązkami pozazawodowymi. To także doskonałe rozwiązanie, gdy wychowujemy małe dzieci. W przypadku ich choroby lub braku możliwości oddania do opiekuna nie musimy się martwić o to, że nie będziemy mogli wykonywać swojej pracy. Praca w trybie home office pozwala zatem na zadbanie o szereg spraw prywatnych, bez opóźnień w pracy zawodowej.

Co kupić do pracy w domu?

Praca w domu wymaga przede wszystkim zakupu odpowiedniego sprzętu komputerowego. Dobrej klasy laptop do pracy to obecnie koszt rzędu 2-3 tys. złotych. Do niego warto dokupić biurko z szufladami (koszt kilkuset złotych) i ergonomiczne krzesło obrotowe, które nie doprowadzi do powstania trwałych wad postawy (dobre krzesło biurowe to koszt nawet ponad 1 tys. złotych). Na biurku przy domowym stanowisku pracy powinna się także znaleźć lampka biurowa, przydatna przy wykonywaniu pracy wieczorem lub w nocy, gdy poświęcamy czas na przygotowanie ważnych projektów. Cennym dodatkiem są oprócz tego urządzenia biurowe (takie jak drukarka lub urządzenie wielofunkcyjne), które pozwalają na przygotowanie niezbędnej dokumentacji i skanowanie dokumentów. Biorąc pod uwagę stopień zaawansowania takiego urządzenia, musimy się liczyć z wydatkiem rzędu średnio 1-1,5 tys. złotych. Poszukując odpowiedniego fotela do biura, warto sprawdzić, czy ma on regulację wysokości oraz czy w jego produkcji wykorzystano odpowiedniej jakości materiały (jak np. pianka memory, która redukuje naciski i napięcia, rozkładając je na różne powierzchnie ciała). Gdy dużo pracujemy w domu, powinniśmy się także zaopatrzyć w regał, na którym będziemy przechowywać dokumentację firmową.

Jak sfinansować wyposażenie do pracy w domu?

Tylko dobre wyposażenie domowego biura gwarantuje odpowiedni komfort pracy oraz zapewnia jej wysoką efektywność. Trudno jest jednak o finansowanie takich zakupów wyłącznie ze środków zgromadzonych na koncie. Rozwiązaniem jest w takim przypadku kredyt gotówkowy. Wśród banków, które zbierają doskonałe opinie, jeśli chodzi o takie kredyty, wyróżnia się Santander Consumer Bank. Dostępny w ofercie banku Kredyt gotówkowy bez wychodzenia z domu pozwala na sprawne uzyskanie dodatkowych środków online lub przez telefon. Biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku kredytów, istotne jest to, że raty do spłaty, przy zaciągnięciu takiego zobowiązania, nie ulegają zmianie przez 5 lat, gdy zdecydujemy się na wersję online, lub 3 lata – przy wersji telefonicznej. W przypadku kredytu gotówkowego proponowanego przez Santander Consumer Bank – bank od kredytów możemy liczyć na szybkie uzyskanie środków – już nawet w 24 godziny od wypełnienia formularza. W trakcie wnioskowania o kredyt gotówkowy Santander Consumer Bank honoruje zaświadczenia o dochodach z różnych źródeł – nie tylko z umowy o pracę, lecz również z tytułu umów cywilnoprawnych, z renty lub emerytury czy też z prowadzenia działalności gospodarczej. O taki kredyt gotówkowy może się zatem ubiegać każda osoba osiągająca stałe dochody.

Źródła:
https://www.hays.pl/blog/insights/czy-home-office-jest-korzystny-dla-pracownikow
https://experience.dropbox.com/pl-pl/resources/work-from-home-essentials

1

Komentarze

  • Kamila 30 czerwca 2022 20:24Mi się zawsze marzył taki wygodny fotel do czytania, więc jak udało mi się zorganizować biuro w moim mieszkaniu od razu w taki zainwestowałam. W gala collezione znalazłam mój ideał :)

Dodaj komentarz