Dofinansowanie na usunięcie azbestu

Tylko do 29 lipca 2022 mieszkańcy gminy Godów mają możliwość złożenia deklaracji na dofinansowanie kosztów inwestycji związanych z demontażem, usuwaniem i unieszkodliwianiem elementów zawierających azbest z budynków mieszkalnych, gospodarczych i innych będących w użytkowaniu osób fizycznych w 2023 roku. Deklaracje należy złożyć w siedzibie Urzędu Gminy, a probrać można je  w Urzędzie Gminy Godów w Referacie Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska.

Środki udostępnione na realizacje dotacji pochodzą ze środków własnych gminy. Skorzystać z nich będą mogli skorzystać właściciele, których nieruchomości zostały ujęte w "Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Godów na lata 2012-2032".
Zgodnie z ww. programem, dofinansowaniem mogą zostać objęte budynki, na których znajdują się elementy zawierające wyroby azbestowe. Nie otrzymamy dofinansowania na usunięcie azbestu zdeponowanego na posesji.

Dotacja będzie obejmowała wyłącznie pokrycie kosztów demontażu, zbiórki, transportu i utylizacji azbestu w wysokości do 800,0 zł. /tonę.

Deklaracja powinna zawierać:

  • imię, nazwisko, adres zamieszkania właściciela budynku i tel. kontaktowy
  • rodzaj budynku (mieszkalny, gospodarczy), jego adres oraz nr działki ewidencyjnej, na której znajduje się remontowany budynek
  • rodzaj eternitu (falisty, płaski)
  • orientacyjną powierzchnię dachu pokrytą eternitem
  • planowany termin wymiany pokrycia (miesiąc)
  • rodzaj nowego pokrycia dachowego

Komentarze

Dodaj komentarz