Zainstalowanym rodzajem napędu będzie pełna hybryda, czyli połączenie napędu spalinowego z elektrycznym, co umożliwia przejechanie kilkuset metrów wyłącznie na silniku elektrycznym.
- Oznacza to tyle, że np. ruszając z przystanku autobus nie będzie emitował szkodliwych substancji, a więc pasażerowie będą komfortowo oczekiwali na przystankach. Da to również oszczędność paliwa na poziomie 15-20 procent. Doświadczenie zdobyte podczas obsługi linii autobusami elektrycznymi, które kursują po Rybniku od tego roku potwierdziło, że nowe, nieznane dotąd rozwiązania w zakresie układu wnętrza pojazdu doskonale się w Rybniku sprawdzają.
-- przekazuje - wyjaśnia Łukasz Kosobucki prezes spółki Komunikacja Miejska Rybnik.
Miasto dokonało jednak kilku modyfikacji pojazdów poprzez możliwość większej elastyczności w wyglądzie wnętrza oraz zamówienie trzecich drzwi w pojazdach również otwieranych na zewnątrz. W autobusach elektrycznych tylko środkowe są w ten sposób otwierane.
Autobusy będą wyposażone w klimatyzację, białe czytelne tablice informacyjne, defibrylatory AED, alkomaty oraz pełne kabiny kierowców. Wszystkie kasowniki umożliwią płatność kartą bankomatową. Dwa pojazdy będą wyposażane w standardzie pojazdów lokalnych, będą mieć wyższe, miękkie siedzenia z pasami, półki bagażowe oraz dwoje drzwi. Autobusy będą dostosowane do linii miejskich, jednak będzie można je wynająć również na wycieczkę szkolną.
- Chcielibyśmy, aby pojazdy wyjechały na początku przyszłego roku, jednak patrząc na sytuację gospodarczą, która panuje od lutego, dostawy mogą się opóźnić.
– zaznacza prezes Kosobucki.
Otwarcie ofert przetargowych zaplanowano na 23 sierpnia br. W I kwartale 2023 roku przy ul. Budowlanych 6 powstanie ogólnodostępna stacja do tankowania wodoru samochodów osobowych i autobusów. Dzięki otrzymanemu dofinansowaniu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach konkursu „Zielony Transport Publiczny”, Miasto Rybnik zakupi 20 autobusów napędzanych wodorem.
Komentarze