Pixabay/zdjęcie ilustracyjne
Pixabay/zdjęcie ilustracyjne

Każdy człowiek ma kompetencje twarde, czyli umiejętności mierzalne, których można się nauczyć w szkole, w pracy, na kursach. Jednak umiejętności miękkich nie da się w żaden sposób zmierzyć. Są to zdolności osobiste, interpersonalne, których też o wiele trudniej jest się nauczyć. Są to cechy psychofizyczne oraz umiejętności, które decydują o tym, jak się zachowujemy i porozumiewamy się z innymi. Okazuje się, że kompetencje miękkie są bardzo wymagane przez pracodawców. To one często decydują o tym, czy ktoś otrzyma dane stanowisko. W swoim CV powinniśmy zwracać uwagę na swoje kompetencje - te nabyte oraz te, które towarzyszą nam od zawsze.

Co zaliczamy do kompetencji miękkich?

  • umiejętność pracy pod presją czasu,
  • odporność na stres,
  • łatwość w komunikacji ze współpracownikami,
  • rozwiązywanie konfliktów w grupie,
  • logiczne myślenie,
  • kreatywność i innowacyjność w rozwiązywaniu zadań,
  • komunikatywność,
  • umiejętność pracy w grupie,
  • ciągła motywacja do pracy,
  • życzliwość w stosunku do innych pracowników,
  • umiejętne czasem i terminowość,
  • kultura osobista.

Co zaliczamy do umiejętności twardych?

  • znajomość języków obcych,
  • znajomość ortografii,
  • doskonała znajomość zasad SEO,
  • bardzo dobra znajomość programów graficznych,
  • prawo jazdy kat. B,
  • znajomość branży gastronomicznej,
  • znajomość programów modelowania 3D.

Wszystkie kompetencje są ważne. Podczas ubiegania się o dane stanowisko, warto zawrzeć w CV wszystkie swoje umiejętności - zarówno twarde jak i miękkie.

Baner reklamowy

Komentarze

Dodaj komentarz