Wacław Troszka
Wacław Troszka

Prostokątny budynek o wymiarach 20 x 25 m będzie miał wysokie na 3 m betonowe ściany i drewniany, dwuspadowy dach, kryty bitumicznym gontem. Szeroki wjazd zamykany wielkimi wrotami z tzw. „furtką osobową”, pozwoli ciężarówkom dowożącym sól oraz różnego rodzaju solarkom i pługo-solarkom wjeżdżać do środka. W nowym magazynie zmieści się około 2 tys. ton soli drogowej, wykorzystywanej przy zimowej aurze do utrzymania nawierzchni jezdni w dobrym stanie, bez oblodzeń.

Magazyn buduje rybnicka firma DMK Inżynieria, której przetargowa oferta, obejmująca jego zaprojektowanie i wybudowanie opiewała na nieco ponad 2 mln 680 tys. zł. Zgodnie z umową budowa ma się zakończyć do połowy grudnia, ale później rozpoczną się procedury odbiorowe. Jeśli warunki atmosferyczne pozwolą sfinalizować całe przedsięwzięcie, służby komunalne będą korzystać z nowego magazynu w czasie zbliżającej się zimy. Sporo robót, w sąsiedztwie swojego nowego obiektu, wykonują Rybnickie Służby Komunalne. One też ułożą w jego wnętrzu odpowiednią posadzkę, która uniemożliwi przedostawanie się soli do gruntu. Gotowe są już drogi dojazdowe do magazynu z nawierzchnią z tłucznia, ale jeśli pogoda pozwoli, wkrótce RSK ułoży na nich asfaltową jezdnię.

Ilość soli zużywanej przez drogowców do utrzymania dróg w czasie kolejnych zim jest różna. W czasie ostatniej wysypano na jezdnie 1.500 ton, rok wcześniej 3.400 ton, zaś zimą, która rozpoczęła się w grudniu roku 2019 tylko 220 ton. Od lat RSK korzystają z magazynu soli znajdującego się na terenie ich baz przy ul. Jankowickiej. Wacław Troszka

Komentarze

Dodaj komentarz