ms
ms

W gronie znamienitych gości świętowali 25-lecie swojej firmy pracownicy Jastrzębskiej Spółki Kolejowej. Na jubileuszowe (31 marca) spotkanie w wodzisławskiej „Jordaszce” zaproszenie przyjęli m.in. Marek Wesoły - sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych, pełnomocnik rządu ds. transformacji spółek energetycznych i górnictwa węglowego, Artur Wojtków - zastępca prezesa JSW ds. pracy i polityki społecznej, senator Wojciech Piecha, poseł Grzegorz Matusiak, gość honorowy - duszpasterz strajkujących w 1980 r. górników jastrzębskich kopalń, Kawaler Orderu Orła Białego, ks. prałat Bernard Czernecki oraz prezesi spółek zrzeszonych w JSW, dyrektorzy kopalń oraz przedstawiciele wielu firm i instytucji współpracujących z JSK.

Dla Tadeusza Sławika, prezesa Jastrzębskiej Spółki Kolejowej, srebrny jubileusz był okazją do podziękowania pracownikom, najważniejszego, jak to ujął, kapitału spółki.

- Chciałbym podziękować wszystkim, którzy kiedykolwiek pracowali w naszej firmie, którzy przyczynili się do jej rozwoju i obecnej pozycji. Dziękuję im również za coś więcej, niż zwykła praca, za swoiste semper fidelis (zawsze wierni). Za to, że są wierni swojej firmie i że spółka zawsze może na nich liczyć. Na dzisiejsze spotkanie zaprosiliśmy wszystkich pracowników, ale że nasza praca ma w dużym stopniu charakter służby, nie każdy mógł skorzystać. Dla nich zorganizujemy dodatkowe spotkania, aby każdy pracownik mógł uczestniczyć w świętowaniu jubileuszu.

Gratulacji zarządowi i załodze JSK nie szczędzili też goście. - wydobywany w kopalniach JSW węgiel metalurgiczny - mówił wiceminister Marek Wesoły - został uznany w UE za jeden z najważniejszych surowców, kluczowych dla rozwoju przemysłu. Produkcja i dystrybucja węgla metalurgicznego na tak olbrzymią skalę byłaby niemożliwa bez działalności i sprawnego funkcjonowania ruchu kolejowego. Jastrzębska Spółka Kolejowa od ponad ćwierćwiecza z wielką odpowiedzialnością wykonuje powierzone jej zadania w dziedzinie transportu, dzięki któremu ten surowiec może bezpiecznie docierać do hut i tam być przetwarzany.

List gratulacyjny od prezesa JSW Tomasza Cudnego odczytał wiceprezes JSW Artur Wojtków, poseł Grzegorz Matusiak życzył kolejnych, równie udanych jubileuszy, a ks. prałat Bernard Czernecki, oprócz dobrego słowa, miał też dla uczestników spotkania - jako że piątek jest dniem postu - kulinarną dyspensę. Po takim dictum osoby duchownej wszyscy ze spokojnym sumieniem zasiedli do jubileuszowego poczęstunku.


Jastrzębska Spółka Kolejowa, jako istotny element Grupy Kapitałowej JSW, powstała 1 kwietnia 1998 roku przejmując zadania Przedsiębiorstwa Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem. JSK jest właścicielem gruntów, budynków oraz obiektów i urządzeń prowadzenia ruchu kolejowego przekazanych przez JSW. Infrastruktura kolejowa liczy ponad 309 kilometrów torów i rozjazdów oraz 46 przejazdów kolejowych i 30 posterunków ruchu. Spółka zarządza torami stacyjnymi kopalń Borynia-Zofiówka-Bzie, Budryk, Knurów, Szczygłowice i Pniówek wraz z przyległymi torami szlakowymi, stacji zdawczo-odbiorczej Pawłowice Górnicze oraz koksowni Przyjaźń w Dąbrowie Górniczej.

JSK ma status pełnoprawnego Zarządu Kolei w zakresie udostępniania linii kolejowych licencjonowanym przewoźnikom, wykonywania dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz prowadzenia nadzoru i wykonawstwa robót gwarantujących bezpieczeństwo ruchu kolejowego, w tym usuwania skutków szkód górniczych w infrastrukturze kolejowej.

W pierwszym roku działalności Jastrzębska Spółka Kolejowa liczyła zaledwie kilkunastu pracowników, dziś daje zatrudnienie ponad 260 osobom, współpracując ze szkołami zawodowymi i Politechniką Śląską. Dobrym tego przykładem jest współdziałanie z Zespołem Szkół Techniczno-Branżowych w Jastrzębiu-Zdroju w celu powołania klasy o profilu kolejowym. JSK, we współpracy ze szkołami technicznymi, rozwija też i wdraża wiele innowacyjnych projektów, podnoszących bezpieczeństwo i efektywność ruchu kolejowego. Kilka z opracowanych wspólnie projektów zdobyło międzynarodowe uznanie.

Galeria

Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt

Komentarze

Dodaj komentarz