Kardiolodzy ze Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu pomogą twemu sercu. Zdjęcie: Śląskie Centrum Telemedycyny Kardiotele
Kardiolodzy ze Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu pomogą twemu sercu. Zdjęcie: Śląskie Centrum Telemedycyny Kardiotele

Już w najbliższą niedzielę, 15 lutego, mieszkańcy naszego regionu będą mieli niepowtarzalną okazję zasięgnąć porady lekarzy specjalistów. I to tych z najwyższej półki, bo kardiologów ze Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu. Dzięki projektowi „Zadbaj o swoje serce” bez skierowania i za darmo będzie można zasięgnąć konsultacji kardiologicznych.
Akcja będzie prowadzona na terenie Centrum Handlowo-Rozrywkowego Rybnik Plaza. – Nasze akcje organizujemy od 2006 roku. Cieszą się one ogromnym powodzeniem i pokazały, jak bardzo duże jest na nie zapotrzebowanie wśród społeczeństwa. Obecnie jest to już 10. edycja projektu – mówi Rafał Pytel, specjalista ds. organizacji projektów w zespole Kardiotele przy Śląskim Centrum Chorób Serca. Wszyscy, którzy przyjdą w niedzielę do Plazy, będą mogli zrobić sobie bezpłatne badanie EKG, obliczyć wskaźnik BMI, zmierzyć ciśnienie krwi, uzyskać wskazówki dietetyczne pomocne w zapobieganiu nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. – Pacjenci będą także diagnozowani pod kątem stwierdzenia czynników ryzyka zachorowania na chorobę niedokrwienną serca oraz zawału mięśnia sercowego. Badania rozpoczną się o godz. 10 i potrwają do 18. Uczestnicy akcji dowiedzą się wszystkiego na temat usługi kardiotele – czyli całodobowego monitoringu kardiologicznego przez telefon lub internet –wyjaśnia Rafał Pytel.
Na miejsce akcji organizatorzy nieprzypadkowo wybrali rybnicką Plazę. – Duże centra handlowe to miejsca powszechnie dostępne. Ludzie odwiedzają je całymi rodzinami, a my mamy możliwość dotarcia do zainteresowanych – wyjaśnia Pytel.
Do tej pory w ramach akcji zostało bezpłatnie przebadanych ponad 10 tys. pacjentów. W tym roku Śląskie Centrum Chorób Serca zaplanowało aż 32 akcje profilaktyczne w zakresie kardiologii. Wartość projektu opiewa na 440 tys. zł. Organizatorzy podkreślają, iż całe przedsięwzięcie jest możliwe dzięki nagłośnieniu akcji przez patronów medialnych oraz sfinansowaniu go przez sponsorów: Vattenfall, Kati, Veera, Akuna i Polfa Warszawa SA. Kolejna akcja zostanie przeprowadzona 15 marca na terenie Focusa.

Komentarze

Dodaj komentarz