Muzeum szuka szyldów


Chcąc zebrać jak największą liczbę eksponatów i materiałów, muzealnicy zwracają się z prośbą do mieszkańców miasta i sąsiednich miejscowości o użyczenie wszelkich materiałów i przedmiotów, a także przekazanie informacji, które mogą być przydatne przy tworzeniu tej interesująco zapowiadającej się ekspozycji.– Szyldów sklepowych mamy w naszych zbiorach niewiele, znaczniej lepiej wygląda sytuacja, jeśli chodzi o dokumentację zdjęciową, bo tu witryny sklepów pojawiają się i na pocztówkach, i na prywatnych zdjęciach. Poszukujemy: szyldów, różnego rodzaju reklam zewnętrznych, plakatów, folderów, katalogów, reklam prasowych i oczywiście interesujących fotografii. Ich właścicielom gwarantujemy, że wrócą do nich w nienaruszonym stanie, no chyba że ktoś zdecyduje się na ich przekazanie muzeum, bo takie przypadki po organizowanych przez nas wystawach się zdarzają. Interesuje nas okres od końca XIX wieku aż po czasy współczesne, dlatego bardzo liczymy na pomoc osób, które np. zajmowały się reklamą w państwowych przedsiębiorstwach w czasach PRL-u – mówi dr Bogdan Kloch, kierownik Działu Historii i Kultury Regionu Muzeum w Rybniku.Osoby, które chciałyby mieć swój udział w powstaniu wystawy, powinny skontaktować się z pracownikami muzeum do 15 października (Rynek 18, tel. 42 21 423, 42 256 43). Reklamowa wystawa zostanie udostępniona zwiedzającym w okresie noworocznym.

Komentarze

Dodaj komentarz