Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne

W dniu 19 grudnia, mieszkaniec Jastrzębia-Zdroju padł ofiarą oszustów, stosujących metodę "na pracownika banku". Przestępcy, działając niezwykle przekonująco, nakłonili go do wypłacenia i przelania swoich oszczędności na fałszywe konto.

Sprawcy, podający się za pracownika banku, przekonali mieszkańca, że jego finanse są zagrożone. Wykorzystując zaawansowaną manipulację, oszuści poinformowali go o próbie wzięcia kredytu na jego dane przez nieistniejącą osobę. Zdesperowany mężczyzna, chcąc ochronić swoje środki, wypłacił z banku 109 tysięcy złotych i wpłacił je za pośrednictwem systemu BLIK na wskazane przez oszustów konto. Niestety, po przekazaniu pieniędzy, środki te zniknęły.

Policja ponownie apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów z nieznajomymi. Oszuści często wykorzystują profesjonalnie brzmiące scenariusze, aby zdobyć zaufanie i wyłudzić dane finansowe. W przypadku odbioru podejrzanego telefonu, najlepiej natychmiast się rozłączyć i skontaktować z własnym bankiem w celu weryfikacji informacji.

Pamiętajmy, by zawsze stosować zasadę ograniczonego zaufania w kontaktach z nieznajomymi i nie podejmować pochopnych decyzji finansowych pod wpływem emocji.

Komentarze

Dodaj komentarz