Jednakże plany pokrzyżowały wyniki przetargu na wykonawcę robót. Kiedy w maju otworzono oferty, okazało się, że wszystkie były znacznie droższe niż kwota, którą dysponuje miasto na całe przedsięwzięcie. Najtańsze zgłoszenie przewyższało o 30 mln zł budżet inwestycji. Warto wiedzieć, iż Żory mają na modernizację trasy 45 mln zł, w tym 75 proc. tej sumy przekazała UE.Prezydent Waldemar Socha mówi, że trzeba było „odchudzić” projekt. Innymi słowy znaleźć tańsze rozwiązania techniczne. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana w technologii betonowej. Natomiast prawo i lewoskręty z asfaltu, bo będzie taniej. Ponadto zrezygnowano ze sporego odcinka kanalizacji deszczowej i oświetlenia. Pozostaną natomiast ekrany dźwiękoszczelne, co powinno ucieszyć mieszkańców pobliskich domów. We wrześniu zostanie ogłoszony nowy przetarg. Prace potrwają do listopada przyszłego roku. (IrS)
Jednakże plany pokrzyżowały wyniki przetargu na wykonawcę robót. Kiedy w maju otworzono oferty, okazało się, że wszystkie były znacznie droższe niż kwota, którą dysponuje miasto na całe przedsięwzięcie. Najtańsze zgłoszenie przewyższało o 30 mln zł budżet inwestycji. Warto wiedzieć, iż Żory mają na modernizację trasy 45 mln zł, w tym 75 proc. tej sumy przekazała UE.Prezydent Waldemar Socha mówi, że trzeba było „odchudzić” projekt. Innymi słowy znaleźć tańsze rozwiązania techniczne. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana w technologii betonowej. Natomiast prawo i lewoskręty z asfaltu, bo będzie taniej. Ponadto zrezygnowano ze sporego odcinka kanalizacji deszczowej i oświetlenia. Pozostaną natomiast ekrany dźwiękoszczelne, co powinno ucieszyć mieszkańców pobliskich domów. We wrześniu zostanie ogłoszony nowy przetarg. Prace potrwają do listopada przyszłego roku. (IrS)
Komentarze