Odnowiony fragment torowiska w okolicy ul. Wodzisławskiej
Odnowiony fragment torowiska w okolicy ul. Wodzisławskiej

Ekipy wymieniają nie tylko szyny, ale i podkłady, wzmacniają też tzw. podtorze. Torowisko będzie miało także odpowiednią skrajnię, by pociągi mogły przewozić ładunki wielkogabarytowe. Właśnie z tego powodu na szlaku zostanie wymienionych ok. 50 słupów trakcyjnych, które stoją teraz zbyt blisko szyn. To samo czeka też dwa obiekty inżynierskie. Jeszcze w końcu marca rozpocznie się wymiana dwóch wiaduktów nad ulicami Zebrzydowicką i Buhla. Po wzmocnieniu istniejących przyczółków zostaną tam zamontowane zupełnie nowe konstrukcje. Obiekty powinny być gotowe do końca czerwca.
W sierpniu z kolei będzie odnawiany wiadukt nad ul. Wodzisławską. Prace na szlaku kolejowym Rybnik – Sumina – Racibórz zakończą się w przyszłym roku. Po odnowieniu toru pierwszego rozpocznie się modernizacja drugiego. Zakład Linii Kolejowych w Gliwicach prowadzi inwestycję w ramach udrażniania podstawowych ciągów komunikacyjnych całego regionu.
Szlak Rybnik – Racibórz będzie w najbliższych latach dodatkowo obciążony, bo zostanie skierowana tam część pociągów, które na razie kursują szlakiem Wrocław – Kraków. Jesienią przyszłego roku ma się tam rozpocząć budowa od podstaw części transeuropejskiego szlaku Drezno – Wrocław – Kraków – Lwów. Na Śląsku nowy szlak kolejowy zostanie zbudowany po śladzie istniejącego. Na odcinku od Opola do Zabrza pociągi będą mogły w przyszłości rozwijać prędkość nawet 200 km, a na pozostałych odcinkach do 160 km na godzinę.

Komentarze

Dodaj komentarz