Potwierdzenie wypłaty z bankomatu to często dowód, który może przesądzić o pozytywnym załatwieniu reklamacji
Potwierdzenie wypłaty z bankomatu to często dowód, który może przesądzić o pozytywnym załatwieniu reklamacji

Pan Jacek często korzysta z bankomatów, niekoniecznie mieszczących się przy najbliższym oddziale banku, w którym ma konto. Ostatnio zdecydował się na wybranie pieniędzy w jednym z bankomatów sieci Euronet, który znajduje się na stacji benzynowej u zbiegu ulic Kotucza i Budowlanych w Rybniku. Jednak zamiast 1800 zł, ile chciał, wypłacono mu 1300 zł, choć na ekranie widniała pierwsza kwota. – Spróbowałem ponownie sprawdzić, ile wybrałem. Maszyna wskazywała 1800 zł, a nie tyle ile miałem w portfelu – opowiada pan Jacek.
Ta historia to tylko jeden z przykładów na omylność maszyn. Trzeba sobie jednak umieć poradzić w takiej sytuacji, żeby droga do odzyskania pieniędzy nie była drogą przez mękę. – Wszelkie reklamacje związane z realizacją transakcji oraz stanem obciążeń konta są rozpatrywane przez bank, który wystawił daną kartę płatniczą. Ściśle współpracujemy tu z bankami – mówi Barbara Matusik z biura prasowego Euronetu. Przedstawiciele banków przyznają, że cały proces łatwo jest wyjaśnić i klienci wychodzą z takiej sytuacji z pełnym portfelem. Jeżeli np. dojdzie do awarii, wtedy przy rozładowaniu bankomatu pojawi się nadwyżka, czyli okaże się, że jest w nim więcej gotówki, niż wynikałoby to z sumy wszystkich dokonanych wypłat.
– Jest to sygnał dla banku, że klient otrzymał mniej pieniędzy, niż ściągnięto mu z rachunku. Dość łatwo można ustalić, czy doszło do takiego błędu. Bardzo często takie reklamacje uznawane są automatycznie, zanim klient zgłosi się do banku – mówi Tomasz Bogusławski z biura prasowego banku PEKAO SA. Najważniejsze jest zatem złożenie reklamacji. Pomocne jest także dostarczenie innych dokumentów, jak np. wydruki z bankomatu czy potwierdzenie lub odrzucenie transakcji z terminala. – Może bowiem przyspieszyć czas rozpatrywania reklamacji i pomóc w wyjaśnieniu sytuacji – przyznaje Alina Stahl, dyrektor departamentu PR i komunikacji Eurobanku.



W ciągu tygodnia pan Jacek otrzymał należną mu kwotę pieniędzy. Rozwiązanie problemu trwało krótko, ponieważ zachował potwierdzenie transakcji z bankomatu. Warto, żeby podobnie postępowali inni klienci, bo maszyna jest tylko maszyną, więc bywa zawodna. Warto pamiętać, że potwierdzenie wypłaty to nie tylko biały druczek, ale często dowód, który może przesądzić o pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji w banku. (MoC)

1

Komentarze

  • Klient Euronet 25 czerwca 2009 11:27Mnie spotkało to samo , tylko w bankomacie Euronetu w Billi w Wodzisławiu Śląskimi. To co pisze pani z Euronetu kompletnie nie odpowiada rzeczywistości. Wystarczy poczytać na ten temat w internecie. Euronet standardowo odrzuca takie reklamacje. Mnie też zwodzono podliczaniem ilości banknotów przy załadunku bankomatu. Odpowiedź przyszła po kilku tygodniach i oczywiście odrzucono moją reklamację. Chodziło o 100 zł, więc wiadomo, że nie będę za taką kwotą nigdzie chodził.

Dodaj komentarz