Pixabay.com
Pixabay.com

W każdym z trzech kolejnych tygodni testowane będą inne trzy samochody: najpierw KIA eSOUL, Opel e-Corsa i Nissan Leaf, następnie Opel e-Vivaro (furgonetka), Peugeot e2008 SUV i Renault ZOE i w ostatnim tygodniu Peugeot e208, Volkswagen ID.3, Mercedes EQC.

- Testowanie aut elektrycznych przez urzędników jest częścią programu E-mobility now! realizowanego przez Rybnik wspólnie ze Stowarzyszeniem Polska Izba Rozwoju Elektromobilności. Celem współpracy jest wspieranie działań na rzecz rozwoju elektromobilności w Rybniku, a głównym założeniem programu E-mobility now! jest zwiększenie ilości pojazdów elektrycznych w mieście do 1000 sztuk na koniec 2025 roku - informuje rzecznik prasowy rybnickiego magistratu.

Pojazdy elektryczne w Rybniku to nadal nowość.

- Póki co w Rybniku zarejestrowane są 32 pojazdy elektryczne należące do osób prywatnych. W miejskiej flocie jest zaś jeden samochód elektryczny użytkowany przez Zarząd Zieleni Miejskiej - dodaje Agnieszka Skupień.

Zgodnie z ustawą z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych od 2025 roku jednostki samorządu terytorialnego, których liczba mieszkańców przekracza 50 tysięcy, muszą zapewnić co najmniej 30-procentowy udział pojazdów elektrycznych w ogólnej liczbie użytkowanych przez miasto pojazdów.

Z kolei od 2028 roku miasto będzie musiało zapewnić co najmniej 30-procentowy udział zeroemisyjnych autobusów. Najwięcej pojazdów miejskich napędzanych jest olejem napędowym. W miejskiej flocie są też pojazdy na benzynę, ale nie brakuje też takich z instalacją gazową – LPG, CNG i LNG. 

Komentarze

Dodaj komentarz