W Jastrzębiu-Zdroju działa już Punkt Obsługi Klienta Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, który mieści się na pierwszym piętrze przychodni przy ulicy Harcerskiej 9, czynny jest od poniedziałku do piątku od godziny 8 do 16.
W czasie pandemii Punkty Obsługi NFZ koncentrują się na załatwianiu najważniejszych spraw: wydawaniu kart EKUZ (Europejskich Kart Ubezpieczenia Zdrowotnego) i zapewnianiu zaopatrzenia ortopedycznego. We wszystkich pilnych sprawach można jednak przyjść bezpośrednio do punktu lub wrzucić wniosek do przygotowanej skrzynki. Gotowe dokumenty (karty EKUZ, potwierdzone recepty na zaopatrzenie ortopedyczne) wysyłane są na adres domowy.
- Cieszymy się bardzo, że po wielu latach starań udało sie nam utworzyć Punkt Obsługi Narodowego Funduszu Zdrowia. Pandemia nieco pokrzyżowała plany i prowadzi on jeszcze ograniczoną działalność. Jego utworzenie to jednak duże ułatwienie dla mieszkańców, którzy nie będą musieli już się przemieszczać do innych miast. Praktycznie wszystkie sprawy będzie można załatwić w Jastrzębiu-Zdroju – powiedział Robert Cichowicz, drugi zastępca prezydenta.
Siedziba jastrzębskiego punktu NFZ to niemal 60-metrowy lokal należący do miasta, który znajduje się na pierwszym piętrze przychodni zdrowia, wyposażonej w dźwig osobowy. Został on wybrany przez Narodowy Fundusz Zdrowia spośród propozycji przedstawionych przez Miejski Zarząd Nieruchomości, a następnie wyremontowany i przystosowany do nowej funkcji. Koszt adaptacji pomieszczeń wyniósł 75 tysięcy złotych.
Kontakt do punktu: 32 42 94 972, 32 42 94 981, 32 42 94 980, 32 42 94 976, 32 42 94 996.
Komentarze