Nowoczesne biuro powinno spełniać wiele funkcji. To nie tylko miejsce, w którym pracownicy przez kilka godzin będą wypełniali swoje obowiązki. Ważne, by czuli się w tym miejscu dobrze, a swoją pracę realizowali efektywnie. Wystarczy kilka elementów wyposażenia biura, by było to możliwe.
Wraz ze wzrostem liczby pracowników, który spowodowany jest postępem technicznym i koniecznością użytkowania różnego rodzaju oprogramowania, wielu przedsiębiorców stoi przed dylematem jak zapewnić im należyty komfort. Dzisiejsze biura nie powinny bowiem spełniać jedynie funkcji, w której pracownicy nieprzerwanie przez kilka godzin zasiadają przed komputerem. Nowoczesne biura powinny być miejscem, w którym pracownicy poczują się komfortowo i będą mogli skorzystać z różnego rodzaju aktywności, w przerwach między zadaniami.
W tym może pomóc ergonomiczne wyposażenie biura, w którym powinno znaleźć się wiele elementów, eliminujących destrukcyjny wpływ pracy przed komputerem na zdrowie pracowników.
Meble dostosowane do pracownika
Niegdyś w biurach przeważały biurka i krzesła, które z reguły miały ustaloną wysokość. To niejednokrotnie powodowało, że pracownicy zasiadali do nich w nieprawidłowej pozycji, co odczuwali już po kilku godzinach pracy. Rozwiązaniem tego problemu są biurka z regulacją wysokości. To produkty, które pozwolą dostosować wysokość do potrzeby określonych pracowników. Takie meble powinny stać się już standardem w każdym biurze, gdyż pozwalają na wygodniejszą i bardziej efektywną pracę. Dzięki zastosowaniu regulacji każdy pracownik może indywidualnie dostosować wysokość blatu i siedziska. Biurka z regulowaną wysokością pozwalają uniknąć bóle mięśni i stawów, które wynikają z niezachowania zasad ergonomii w trakcie pracy. Gdzie szukać takich mebli? Produkty najwyższej klasy znajdziemy w AJ Produkty, które są dostępne po wejściu na stronę: https://www.ajprodukty.pl/biuro-i-konferencja/stoly-i-biurka/biurka-z-regulacja-wysokosci
Trochę więcej aktywności
To, o czym często zapominają pracownicy w trakcie pracy to ćwiczenia. Te, choć krótkie, powinny być wykonywane regularnie, dzięki czemu zachowamy zdrowie i więcej energii na co dzień. Jak jednak poradzić sobie z tym w pracy? Pracodawca powinien zadbać o odpowiednie meble do ćwiczeń, które pozwolą wzmocnić mięśnie. Ciekawym rozwiązaniem, które pojawia się w coraz większej ilości biur, jest zastosowanie stołków siodłowych lub piłek do Pilates. Te zmuszają do aktywności mięśni brzucha i pleców, w celu zachowania prawidłowej postawy. To swoiste ćwiczenia bez żadnego wysiłku.
Jeśli jesteś pracodawcą, zadbaj także, by w Twoim biurze pojawił się rower lub bieżnia do wspólnego użytku dla wszystkich pracowników. Ćwiczenia na tego typu urządzeniach wykonywane w trakcie pracy, pozwolą na poprawę krążenia krwi, ogólną poprawę zdrowia jak i zwiększoną aktywność, która pozytywnie przełoży się na wyniki w pracy. Nowoczesne biuro wyposażone w meble z regulacją, to miejsce promujące zdrowie i dające zdrowotne korzyści pracownikom. Dzięki temu, pracownicy chętniej będą przychodzili do pracy, a tym samym osiągali lepsze wyniki, które powinny zadowolić nawet najbardziej wymagającego pracodawcę.
Zredukuj hałas
W efektywnej pracy konieczne jest także, by pracodawca zadbał o prawidłową akustykę. Pomogą w tym panele akustyczne, które pozwolą obniżyć poziom hałasu w pomieszczeniu i będą stanowiły fantazyjną dekorację. Hałas wytłumią także odpowiednie tkaniny, meble tapicerowane oraz otwarte regały. W miejscu pracy nie powinno zabraknąć także roślin, które są naturalnymi pochłaniaczami dźwięku. Warto zastosować także miękkie podkładki meblowe i filcowe, które zmniejszą odgłosy ze strony nóg krzeseł. Niektóre biura stosują ponadto dźwięki tła takie jak śpiew ptaków, dzwonki wiatru lub deszcz, które mogą mieć relaksujący wpływ na pracowników.
Komentarze