Materiał partnera
Materiał partnera

Nowoczesne biuro powinno spełniać wiele funkcji. To nie tylko miejsce, w którym pracownicy przez kilka godzin będą wypełniali swoje obowiązki. Ważne, by czuli się w tym miejscu dobrze, a swoją pracę realizowali efektywnie. Wystarczy kilka elementów wyposażenia biura, by było to możliwe.

Wraz ze wzrostem liczby pracowników, który spowodowany jest postępem technicznym i koniecznością użytkowania różnego rodzaju oprogramowania, wielu przedsiębiorców stoi przed dylematem jak zapewnić im należyty komfort. Dzisiejsze biura nie powinny bowiem spełniać jedynie funkcji, w której pracownicy nieprzerwanie przez kilka godzin zasiadają przed komputerem. Nowoczesne biura powinny być miejscem, w którym pracownicy poczują się komfortowo i będą mogli skorzystać z różnego rodzaju aktywności, w przerwach między zadaniami.

W tym może pomóc ergonomiczne wyposażenie biura, w którym powinno znaleźć się wiele elementów, eliminujących destrukcyjny wpływ pracy przed komputerem na zdrowie pracowników.

Meble dostosowane do pracownika

Niegdyś w biurach przeważały biurka i krzesła, które z reguły miały ustaloną wysokość. To niejednokrotnie powodowało, że pracownicy zasiadali do nich w nieprawidłowej pozycji, co odczuwali już po kilku godzinach pracy. Rozwiązaniem tego problemu są biurka z regulacją wysokości. To produkty, które pozwolą dostosować wysokość do potrzeby określonych pracowników. Takie meble powinny stać się już standardem w każdym biurze, gdyż pozwalają na wygodniejszą i bardziej efektywną pracę. Dzięki zastosowaniu regulacji każdy pracownik może indywidualnie dostosować wysokość blatu i siedziska. Biurka z regulowaną wysokością pozwalają uniknąć bóle mięśni i stawów, które wynikają z niezachowania zasad ergonomii w trakcie pracy. Gdzie szukać takich mebli? Produkty najwyższej klasy znajdziemy w AJ Produkty, które są dostępne po wejściu na stronę: https://www.ajprodukty.pl/biuro-i-konferencja/stoly-i-biurka/biurka-z-regulacja-wysokosci

Trochę więcej aktywności

To, o czym często zapominają pracownicy w trakcie pracy to ćwiczenia. Te, choć krótkie, powinny być wykonywane regularnie, dzięki czemu zachowamy zdrowie i więcej energii na co dzień. Jak jednak poradzić sobie z tym w pracy? Pracodawca powinien zadbać o odpowiednie meble do ćwiczeń, które pozwolą wzmocnić mięśnie. Ciekawym rozwiązaniem, które pojawia się w coraz większej ilości biur, jest zastosowanie stołków siodłowych lub piłek do Pilates. Te zmuszają do aktywności mięśni brzucha i pleców, w celu zachowania prawidłowej postawy. To swoiste ćwiczenia bez żadnego wysiłku.

Jeśli jesteś pracodawcą, zadbaj także, by w Twoim biurze pojawił się rower lub bieżnia do wspólnego użytku dla wszystkich pracowników. Ćwiczenia na tego typu urządzeniach wykonywane w trakcie pracy, pozwolą na poprawę krążenia krwi, ogólną poprawę zdrowia jak i zwiększoną aktywność, która pozytywnie przełoży się na wyniki w pracy. Nowoczesne biuro wyposażone w meble z regulacją, to miejsce promujące zdrowie i dające zdrowotne korzyści pracownikom. Dzięki temu, pracownicy chętniej będą przychodzili do pracy, a tym samym osiągali lepsze wyniki, które powinny zadowolić nawet najbardziej wymagającego pracodawcę.

Zredukuj hałas

W efektywnej pracy konieczne jest także, by pracodawca zadbał o prawidłową akustykę. Pomogą w tym panele akustyczne, które pozwolą obniżyć poziom hałasu w pomieszczeniu i będą stanowiły fantazyjną dekorację. Hałas wytłumią także odpowiednie tkaniny, meble tapicerowane oraz otwarte regały. W miejscu pracy nie powinno zabraknąć także roślin, które są naturalnymi pochłaniaczami dźwięku. Warto zastosować także miękkie podkładki meblowe i filcowe, które zmniejszą odgłosy ze strony nóg krzeseł. Niektóre biura stosują ponadto dźwięki tła takie jak śpiew ptaków, dzwonki wiatru lub deszcz, które mogą mieć relaksujący wpływ na pracowników.

Komentarze

Dodaj komentarz