Do dyspozycji pasażerów rybnickiej komunikacji miejskiej zostanie oddanych jedenaście 12-metrowych Solarisów Urbino, pięć 18-metrowych przegubowych Urbino, dwa 8-metrowe MAN-y oraz pięć 9-metrowych Kutsenitsów. Te 23 pojazdy stanowią obecnie 30% autobusów, które poruszają się na rybnickich drogach. Pojazdy są fabrycznie nowe. Każdy z nich jest wyposażony w klimatyzacje, ładowarki USB, tablice elektroniczne oraz monitoring. W autobusach znajdują się również alkomaty uniemożliwiające uruchomienie pojazdu przez nietrzeźwego kierowcę.
- Rybnik jest pierwszym w Polsce miastem, które kontraktuje autobusy elektryczne u prywatnego operatora, zaś postępowanie przetargowe wskazało, że autobus elektryczny może być faktycznie tańszy od jego gazowego odpowiednika.
- zaznacza Bartosz Mazur, dyrektor rybnickiego ZTZ:
Pojazdy będą wyposażone w całkowicie oddzielone od przedziału pasażerskiego kabiny. Każdy z nich będzie pomalowany w kolory zgodne z Systemem Identyfikacji Wizualnej Miasta Rybnika. Nowoczesny jest układ wnętrza autobusów, ponieważ umożliwia otwierane środkowych drzwi na zewnątrz, co pozwoli na wygodną podróż zarówno na krótkich, jak i na długich odcinkach. Tapicerka siedzeń będzie stworzona specjalnie dla miasta — z logo Rybnika. Każdy pojazd będzie wyposażony w defibrylator AED.
W wyposażenie Solarisów wchodzą zestawy baterii o dużej pojemności, które będą ładowane za pomocą ładowarek typu plug-in na zajezdni przewoźnika. Jeśli takie wyposażenie autobusów się sprawdzi, będzie standardem w Rybniku.
– Nowoczesne wyposażenie autobusów to znaczna poprawa komfortu jazdy dla pasażerów, ale i lepsze warunki pracy kierowców. To jeden z istotnych elementów przyczyniających się do podniesienia atrakcyjności komunikacji zbiorowej w stosunku do alternatywnych form przemieszczania.
- zauważa Piotr Kuczera, prezydent Rybnika.
Komentarze