post image
Archiwum.

1. Zacznijmy od mięsa. Tłustą kiełbasę wieprzową zamień na chudą kiełbasę drobiową np. z piersi kurczaka, a karkówkę czy inne mięso obfitujące w tłuszcz zamień na pysznego i soczystego indyka przygotowanego w domowej marynacie. 

2. Pieczywo pszenne np. chleb pszenny, bułkę pszenną, chleb tostowy, zamień na pieczywo pełnoziarniste, które zawiera o wiele więcej błonnika, To zapewni Ci sytość oraz poprawi perystaltykę jelit. 

3. Napoje gazowane i niegazowane słodzone cukrem oraz soki, zamień na napoje typu zero oraz soki przyrządzane w domu. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo niepotrzebnych kalorii. 

4. Sosy, dipy, dressingi... zazwyczaj posiadają wiele kalorii, gdyż są na bazie tłuszczu i innych składników, które niekorzystnie wpływają na nasze zdrowie. Jeżeli nie masz czasu na wykonanie domowych zamienników np. domowy sos czosnkowy na bazie jogurtu naturalnego, możesz kupić ich lepsze wersje w sklepie, czyli np. ketchup o obniżonej zawartości cukru, majonez light czy musztardę o dobrym składzie. To naprawdę ma znaczenie! 

5. Klasyczne piwo zawiera sporo kalorii. Najlepszym wyjściem byłaby rezygnacja z tego trunku, jeśli jednak nie chcesz kompletnie z niego rezygnować, w czasie grillowania możesz wybrać te, które zawierają 2% alkoholu. To sposób na zaoszczędzenie kalorii. 

6. Zadbaj o to, aby na stole pojawiły się sałatki, gdyż są źródłem witamin, składników mineralnych oraz błonnika. Idealnie nada się sałatka grecka, sałatka tortellini czy sałatka z kapusty pekińskiej z ulubionymi warzywami. 

7. Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu! Pij dużo wody. Możesz ją urozmaicić poprzez dodanie ulubionych owoców, mięty i kostek lodu. 

8. Kto powiedział, że grillujemy tylko mięso? Spróbuj grillowanego pstrąga lub łososia skropionego sokiem z cytryny i posypanego koperkiem. Te ryby idealnie sprawdzą się na grilla, a jednocześnie dostarczą cennych kwasów tłuszczowych omega-3, pełnowartościowego białka oraz witamin.

Pamiętaj, że najważniejszy jest umiar i dobre nawodnienie! Ciesz się piękną pogodą i czasem spędzonym w gronie najbliższych.

Komentarze

Dodaj Komentarz

Twoj adres e-mail nie będzie opublikowany.